Kallzon Kallzon Haha, blev ändrat precis när jag skrev..… Tell gjorde det. Assist till både Hävelid och Wagner
Sillen Bramhult fast jag tycker nog ändå det är bra de får istid och spela stora roller i andra sammanhang. Klokt ledarskap av coacherna när det gäller unga spelare som är i en svacka. Hävelid såg mer ut som sitt forna jag idag, kan bygga lite självförtroende.
alfie Hoppas Hävan, Bystedt och Wagner lirar med J20 idag! Dels för att få lite matchträning men också för att det fortfarande finns chans till slutspel. 2 vinster samtidigt som Almtuna torskar sina två så håller man åtminstone slutspelssviten vid liv, trots en bedrövlig säsong.
alfie Update - Almtuna går mot storpisk. Vinner J20 mot AIK idag blir det en ren utslagsmatch mot just Almtuna imorn i Stångebro. Såg nu att ingen a-lagsjunior är med och AIK ledde serien inför idag så det blir tufft…
Skanefrippe Alexander Tell gör 5-3 i tom bur. Nu räcker det med vinst i övertid/straffar mot Almtuna imorgon för slutspel för J20.
Lejon-Fantasten Oscar Emvall gjorde 2 mål i första perioden, någon som har koll på honom? (förutom att det är Fredrik Emvalls son).. Är han en talang? Och bör han ges chansen i A-laget framledes?
jg Lejon-Fantasten såvida det inte rör sig om ren svågerpolitik så bör han ju vara någon form av talang när han tar plats i juniorlaget…
Lejon-Fantasten jg Jag har inte kollat i den här tråden särskilt regelbundet, men jag har varit inne här ibland och läst, och då har jag sett (läst) att det inte finns gott om just talanger överlag i J20.. Åtminstone inte i kalibern av Bystedt och Mattias Hävelid.. Så därav min undran 😁 Men hade varit intressant och veta om han liknar sin pappa i spelstilen.
Barry_Carlisle Lejon-Fantasten potentiellt större offensiv uppsida än farsgubben. Men stor och stark, har kommit in bra i j20, trots underårig.
Lejon-Fantasten Barry_Carlisle Tack för infon Barry 🙏 det lät riktigt Intressant och lovande! Det skulle vara roligt om Oscar Emvall kunde slussas in i A-laget framöver. med tanke på hur vi vill spela, (göra många många mål, spela fysiskt-och vara jobbiga och möta). 🥳
alfie Ganska anmärkningsvärt att vi fick Växjö. Att Luleå och Skank valde andra lag kan man ju förstå pga logistiken men att varken HV eller Djurgården valde oss utan istället gick på Mora och Tälje vittnar ju om något.
Jocke Har J20 en tjej som tredjemålis? Goalies 31. Aarsund Hagen, Sebastian 1. Sandell, Edvin 55. Svensson Träff, Ebba
jg Jocke Jag antar att hon är en tjej? Du får komma krypande i båset och göra en okulär besiktning… 😉
Mittzon 2-1 till J20 efter två perioder. Wagner med ett mål. Gör nog en del om ett lag i J20 kan spela Hävelid 20-25 minuter och sen Wagner runt 20 min, knappast några dussinlirare på den där nivån.