Jag kan inte riktigt släppa VM-guldet igår och känslan av att vi går en riktigt ljus framtid till mötes. Mycket är på rätt väg i föreningen igen med ett långsiktigt tänk som känns realistiskt och vi har flertalet juniorer som dominerar på absoluta toppnivå i världen i deras årskull. Det känns verkligen som att tajmingen för hävelids, bystedt etc är helt rätt att skolas in i A-laget.
Hade det varit för 2 år sen tror jag dom hade sett sig om efter en annan klubb som erbjuder bättre utvecklingsmiljö, typ Frölunda. Hade vi varit Färjestad hade dom gått någon annanstans på grund av konkurrenssituationen.
Det känns som att vi har ”the perfect storm” just nu med junisar som har chans att bli dominanta i ligan tillsammans med en utökad satsning på etablerade SHL-stjärnor som kan slå väldigt väl ut om ett par år.
Det jag ville komma fram till är väl att det faktiskt känns hoppfullt på ett sätt som det inte gjort på många år, och då har jag ändå försökt att lugna mig själv med att jag tänker så varje år.