Tistismet LaumannBingo jag har en känsla av att det kommer man inte göra. Lhc är mera 8-16 jobb, ingen övertid och ledigt på klämdagar. 😉
exile82 NorthLondonForever Några väldigt arga supportrar gjorde att CJS med familj (!) fick hjälp av herr blå ut ur arenan. Jag ligger lågt än så länge, jag har ingen anledning att misstro dig men jag lägger det här i rykteshögen för tillfället. Men OM det har hänt och beroende på vad som sades så skulle det här kunnat vara skandalöst dåligt. CJS är otroligt viktig för föreningen
Jirpo Tycker vi spelar ganska osmart överlag. Det blir så påtagligt igår med bla Aronssons idiotitvisning, Hofbauer o Bouma smäller på i helt fel lägen (många gånger försent när pucken redan är förlorad). Ska vi nu vara lite jobbiga att möta med bla fysiskt spel så måste vi använda våra resurser i rätt lägen med rätt timing.
Ndur LaumannBingo Hoppas inte att spelarna har något söndagsledigt idag… Idag borde man ses och kolla video, analysera vad som blir fel & prata om hur man ska rätta till det. samt att man tar upp bra exempel från när vi vinner tillbaka puck. +1. Nu gäller det att lära om beteenden, system och positioner, vore ju helt orimligt att bara rulla på med vanliga träningsschemat då.
Kallzon På tal om något annat? Detta måste vara första gången på massor av år som en målvakt byter ut sig själv i Cluben under pågående match? Har inget tydligt minne av att det hänt tidigare
Cluben89 Kallzon tolkade det som en protest mot det usla försvarsspelet, men jag har säkert fel som vanligt.
Jirpo Kallzon Det är mer eller mindre en oskriven regel att man som målvakt inte byter ut sig själv. Att Heljanko agerar på det sättet stärker inte direkt hans aktier.
... Strategen alltså när dom zoomade in honom på bänken, såg han så jävla knäckt ut. Det bara osar frustration om honom. Fatta att gå från MVP förra säsongen, hyllad av alla - till det här.
LaumannBingo sopalb Man skulle vilja vara en fluga på väggen under genomgången där man stänger gårdagens match. Vad säger spelarna själva om varför det ser ut som det gör i försvarsspelet? Tidigare direktiv eller att folk tar egna beslut?
Metallica LaumannBingo Tidigare direktiv eller att folk tar egna beslut? Det räcker väl med att gå tillbaka till Noréns intervju i Corren. I Kalmar spelade backarna med en tydlig struktur, under Östman har man varit fri att fatta sina egna beslut. Därav hönsgården och osäkerhet kring hur medspelare tänker agera. Det blir Antes uppgift att implementera en tydlig struktur i defensiven som även ganska mediokra backar kan luta sig mot.
NimaVonSlätta Metallica jag skrev igår om ett rykte angående en kompis som hade en polare som träffar några av spelarna i tjänst. Det jag skrev igår att heljanko varit van med striktare upplägg och träning m.m var en delad åsikt bland tre andra spelare med tydligen. Nä folk kan gärna gråta över att Östman lämnar men jag själv blir extra glad när jag hör sådant här, förutom skiter till spel man fick se i 3,5 år. Amatörmässigt att det inte gick i lås under uppehållet.
Vinhandlarn Stort ansvar ligger på östman. Men tror tyvörr de är jakobs idéer som ’hönsgårdsspelet" kommer från
LaumannBingo Fyfan kollade igenom målen igen. Det är faktiskt helt otroligt hur man kan ha så bedrövligt försvarsspel & att enskilda spelare kan ta så dumma beslut. Jag är faktiskt fascinerad, det är en bedrift
Bowmore LaumannBingo Hoppas Ante kommer till samma slutsats och rättar till det hela illa kvickt. Är ju inte bara i den här matchen det begåtts huvudlösa misstag i försvarszon. Sedan om det beror på individuella misstag eller ett spelsystem som kräver för mycket vet jag inte men hoppas man nu kan anpassa spelet efter det material vi har och åtminstone skapa någon slags trygghet och förutsägbarhet för målvakten.