Saknade spelare:
Jonathan Myrenberg - skadad
Remi Elie - skadad?

Fem senaste:
Linköping - Frölunda 2-3
Färjestad - Linköping 2-1
HV71- Linköping 2-1 OT
Timrå - Linköping 1-6
Örebro - Linköping 6-2

Lagstatistik:
GFA - 2.55
GAA - 2.82
PP - 26.23% PK - 77.42%

Interna poängligan:
Markus Ljungh - 23P (8+15)
Robin Kovács - 19P (5+14)
Ty Rattie - 18P (9+9)
Linus Hultström - 16P (2+14)
Oscar Fantenberg - 13P (5+8)

Interna målvaktsligan:
Christian Heljanko - 18 matcher, 90.00% och 2.63 GAA
Jesper Myrenberg - 9 matcher, 89.95% och 2.59 GAA

Saknade spelare:
Daniel Zaar - skadad

Fem senaste:
Rögle - HV71 0-2
Rögle - Leksand 4-2
Skellefteå - Rögle 0-2
Luleå - Rögle 4-5
Rögle - Brynäs 2-5

Lagstatistik:
GFA - 2.50
GAA - 2.70
PP - 26.98% PK - 76.36%

Interna poängligan:
Lucas Ekeståhl Jonsson - 18P (6+12)
Josh Dickinson - 17P (4+13)
Linus Sandin - 15P (6+9)
Albin Sundsvik - 14P (9+5)
Leon Bristedt - 13P (1+12)

Interna målvaktsligan:
Arvid Holm - 14 matcher, 91.94% och 2.14 GAA
Christoffer Rifalk - 11 matcher, 90.16% och 2.69 GAA

Tidigare möten:
Rögle - Linköping 4-1

Kom igen Cluben!

Man får ju mardrömmar när man ser LHCs senaste matcher ovan. Fortsätter det så här blir det allsvenskan nästa. Seger hemma mot Rögle är ett måste för att ha en chans att kunna vända trenden. Kniven på strupen…

Vågar knappt tro på vinst längre. Vet inte hur många matcher man har haft stora förhoppningar. Samma skit. Man brukar oftast gynnas av uppehåll men med LHC har det verkligen inte varit bättre. Bara se förra uppehållet!

Tänkte först skriva “äh, det kan inte bli sämre” men så kom jag på att det kan det visst. Så reviderar till:

Äh, det KAN bli bättre!

Bara 5000 sålda biljetter i en sååååå viktig match. Tror alla Lkpg-bor att SHL är en självklarhet. I helvete att det är. Publiken måste hjälpa till nu annars börjar ju lukten av Kalmar-Nybro-Almtuna och övriga allsvenska lag att kännas. Tycker också att vår sportsliga ledning kanske borta söka efter en forward för att fylla upp truppen. Behövs en typ som kan spela i en tredjeline. Skador o sjukdomar får vi inte bli känsliga för.

Magsjuka går i Rögle. Just nu bara sundsvik sjuk.

Kapla tillbaka i laget på torsdags

Number_10 Publiken har väl än så länge varit mycket bättre än laget i mitt tycke. Publiken har verkligen levererat din del av TÄVS, nu måste laget och marknadsavdelningen steppa upp om inte publiken ska utebli.

Magkänslan säger att det kommer bli dåliga publiksiffror överlag i SHL på torsdag. Folk har väl varken tid eller råd att gå på hockey nu. Köttbullar ska rullas och julklappar ska köpas

(Vill även slå ett slag igen att man som prenumerant hos Corren får 30 % rabatt på biljetter till matchen)

Känslan är att det blir ytterligare ett bottennapp. Tror vi måste sjunka lägre innan det går upp för laget att man inte är ett självspelande topplag. Ett trögstartat lag efter uppehållet måste komma in i processen…

Aaaa, tror på en riktig urladdning där vi vinner med 6-1 och Kovacs tycker att vi har gjort en riktigt BRA match.

Vad har grabbarna snackat om under detta uppehåll måntro? 🙃

Jag ser att det bara finns två scenarier idag:

1 - Fullständig överkörning, vinst med 3-4 puckar och känslan av “Nu jävlar har vi lekt färdigt - mot ljusare tider”

2 - Förlust med ett spel som skulle få Tranås att framstå som ett topplag i NHL.

Självklart hoppas man på 1, men samtidigt vill jag då också se en inställning (och spel) vi inte har fått se tidigare. Så att man inte blir invaggad i en falsk trygghet och att det i nästa match kommer att se ut som skit igen - vilket i sin tur skulle innebära att inte ett skvatt kommer att hända på varesig ledar- eller spelarfronten. Vilket nog måste ske, då saker och ting sällan reder ut sig själva.

Jag känner inga större förhoppningar idag. Om det knappt hände nåt efter senaste uppehållet så tror jag inte det gör det nu heller. Laget känns helt enkelt felbyggt och kemin från förra säsongen finns inte där.

Med det sagt tror jag inte det blir kval pga individuell kvalitet, men känslan just nu är att den här säsongen bara ska spelas av.

Muntert!

alfie Laget känns helt enkelt felbyggt och kemin från förra säsongen finns inte där.

Med det sagt tror jag inte det blir kval pga individuell kvalitet, men känslan just nu är att den här säsongen bara ska spelas av.

Nä något kval kommer det nog inte bli.

Men en uppryckning är inte för mycket att begära, än så länge så är tiden på vår sida att laget hittar kemin igen, strävan måste vara att nå uppåt igen.

alfie känslan just nu är att den här säsongen bara ska spelas av.

precis som vanligt med andra ord…

Vem ställer vi? Borde vara Heljanko väl

4:e matchen nu som Norén är utanför laget. Är han skadad eller bara bänkad?

Laguppställning är klar. Heljanko står ikväll och resten är sig likt förutom Russel bredvid med Shore och Rattie .

Står inget om Norén, vet faktiskt inte. Aronsson är extra back. Men vi vet hur det slutar ändå. Han får säkerligen istid runt 15 min som det brukar vara.