Mange wrote:Okej, ni tyckte jag var larvig innan matchen som avrådde till protester mot GP i detta läge, men det rådet var ju helt uppåt väggarna ansåg ni.
Alla på forumet ansåg det? Eller varför använder du ordet ni? Tror du också att alla i klacken stod bakom beslutet att ta upp en banderoll?
Genaralisera saker och ting är ingen bra egenskap.
Mange wrote:Tycker ni detsamma nu när media idiotförklarat oss och man skrattar åt oss över hela Sverige? Jag vet att svaret blir"vi skiter väl i vad alla andra tycker, det är vi mot dom". Gäller det spelarna också? För nu är det ni mot dom!
Media skriver skit om oss ändå och alla skrattar åt oss i vilket fall. So? Jag tar inte in det media skriver och jag skrattar åt dom andra. Vilka fans skrattar inte åt andra lags spelare och fans?
Skit i skiten och kör ditt race.
Mange wrote:En spelare som är publikfavorit för sina tacklingar sa efter matchen "Vad var det för jävla rötägg som hade uppe en banderoll, de var väl inte från Linköping?" Slut citat. Exakt så sa han när jag stod två meter från honom.
Okej, mycket möjligt att den spelaren reagerade så när inte media var där och han trodde att ingen hörde. Men hur kan du av det han sa dra slutsatsen att alla spelare vänder sig mot oss? Och om dom nu, mot all förmodan, vill vända sig mot oss - så är det dom som i längden blir lidande av det, för då kommer det inte finna några fans kvar.
Mange wrote:Jag kan inte göra annat än att hålla med. Så jävla osmart och så fruktansvärt dåligt att sabba för vårt kära hockeylag.
Du väljer att inte visa ditt missnöje på det här sättet, andra valde motsatsen. Sabotera? Vad fan är det för ord? Jag var inte en av dom som applåderade banderollen, men hade jag gjort det hade jag inte ångrat mig för en enda sekund.
Många personer på ståplats har följt LHC sen barnsben och lagt åtskilliga tusen för att få följa sitt kära lag i vått och torrt (sabotera, jo jag tackar jag).
Detta ger dom inte bara en inre känsla av glädje (allt som oftast), det ger dom även rätten att uttala sig, många som medlemmar i LHC och som inkomstkälla för föreningen, som stöd till spelarna. En match saboterar inte det.
Vare sig det är rätt i fel i dina och/eller andras ögon så har folk rätt att ha en åsikt, och visa den.
Mange wrote:Det blir mig ett sant nöje att läsa när ni spyr galla över mitt inlägg, men bara så att ni vet det, är det en otroligt mycket större majoritet av folk som spyr galla över er just nu. Det är ni värda.
Vad majoriteten tycker och tänker skiter jag fullständigt i. Låt som spy galla och tro att dom är viktiga om dom nu vill det. Dom absolut flesta av dom är inte i närheten så viktiga som dom brinnande fansen som fortfarande finns kvar på ståplats, så deras reaktioner är inte värda något i mina ögon.
Stoplskottet >>
Du kan ha rätt i att spelarna trivs med Gunnar, och det kan vara fel. Det tänker jag inte lägga mig i att spekulera om.
Men låt säga att dom spelarna som uttalade sig i media om det här (Dom jag sett är Liket, Tony och Pajen - men det skulle vart skit samma vilka spelare det egentligen var, vill bara poängtera vilka det var i det här fallet) tyckte illa om Gunnar. Vad ska dom då göra? Gå ut i media och säga "Jag håller med fansen till 100%! Gunnar är värdelös och jag tycker inte om honom!". Nej, knappast, för DET skulle skapa massmediala problem och, framförallt och det värsta scenariot, kunna skapa riktigt stora sprickor i gruppen.
Du får ha det i åtanke när du läser sånna här kommentarer.