Saknade spelare:
Jonathan Myrenberg - skadad
Mattias Hävelid - skadad

Fem senaste:
Modo - Linköping 3-4 OT
Linköping - Örebro 0-2
Leksand - Linköping 3-1
Linköping - Skellefteå 3-4 SO
Rögle - Linköping 4-1

Lagstatistik:
GFA - 2.46
GAA - 2.92
PP - 23.08% PK - 80.00%

Interna poängligan:
Ty Rattie - 14P (7+7)
Linus Hultström - 13P (2+11)
Robin Kovács - 11P (3+8)
Markus Ljungh - 10P (1+9)
Oscar Fantenberg - 9P (4+5)

Interna målvaktsligan:
Christian Heljanko - 11 matcher, 89.83% och 2.71 GAA
Jesper Myrenberg - 4 matcher, 90.65% och 2.43 GAA

Saknade spelare:
Thomas Berg-Paulsens - skadad
Teemu Kivihalme - skadad
Matias Lassen - skadad

Fem senaste:
Malmö - Brynäs 3-4
Leksand - Malmö 2-0
Timrå - Malmö 4-5 SO
Malmö - Örebro 1-2 OT
Färjestad - Malmö 8-3

Lagstatistik:
GFA - 2.28
GAA - 2.90
PP - 20.69% PK - 62.86%

Interna poängligan:
Robin Salo - 9P (2+7)
Lassi Thomson - 8P (4+4)
Nikola Pasic - 7P (3+4)
Robin Hanzl - 7P (3+4)
Henrik Haapala - 7P (0+7)

Interna målvaktsligan:
Daniel Marmenlind - 10 matcher, 87.75% och 3.15 GAA
Marek Langhamer - 2 matcher, 89.09% och 3.11 GAA

Tidigare möten:
Malmö - Linköping 3-2

Kom igen Cluben!

Hoppas på nya kedjor imorgon. Allt annat vore konstigt med tanke på hur lite man får ut av sitt material.

Tränarna har en del att bevisa i övrigt. Malmö och Luleå har man under Östmans tid haft svårt att vinna mot. Det är ofta man inte klarar av lag som är starka i defensiven och spelar med riskminimering.

Kjeppkinesen +1

Vill se oss vinna med 7-4 eller nåt i den stilen.

Lite självförtroende och medvind för Russell, Kovacs, Elie, Shore mfl. Om alla våra stjärnor börjar spela på ”tänkt” nivå så ska vi ha förmågan att ösa in mål.

alfie Vill se oss vinna med 7-4 eller nåt i den stilen.

”Optimala” resultatet tror jag vore typ 4-1 eller 5-2. Lite islossning men samtidigt inte frittfall bakåt & Heljanko kan få bygga på lite självförtroende utan att släppa in 3+ mål.

Sen vore det ju inte fel med en överkörning 5-0 eller nått, men tror inte det ska gå för lätt då faller väl det här gänget tillbaks till världsmästare känslan

Bukfettet Risken med det här gänget är väl att man då tror att man är världsmästare & fortsätter vara loja om det går ”för lätt”

Viktig match såklart. Nu gäller det att vara 💯 påkopplade från start och inse att det är den linjen vi måste hålla till slutspel. Hoppas budskapet från PJ är att det här laget inte ska förlora en enda match till pga dålig inställning mer.

Eftersom vi vann, eller snubbla till oss en vinst, mot modo så är nästa steg i resultatraden rimligen en torsk… Där har LHC varit väldigt tydliga sista halvåret…

LaumannBingo Verkligen! ”Yes, nu visade vi alla vad vi kan” och sen BAM! 0-3 i röven efter period 1 i Luleå på lördag efter slappt spel och juniormisstag av våra stjärnor. Givet scenario.

alfie Kan ju faktiskt vara så att segern mot modo ligger oss i fatet så att säga och att grundproblemet inte blir löst utan skjuts på framtiden…

Mittzon Nu vet jag att vi förlorar. 😥 Inte nog med att vi inte kan vinna två matcher i rad, vi är ju även helt oförmögna att kapitalisera på när motståndarna är skadeskjutna.

Fantenberg spelar imorgon trots allt skriver Emmoth LHCs sjukgymnast

Verkligen YPPERLIGT läge att ta två vinster i rad. Nya kedjor så kan det hända. Angående Kovacs, tror inte att det är vettigt att sätta honom på bänken (trots att jag vill det), tror endast det kan medföra knas i gruppen.

Kovacs ja. Efter att ha sett karln i vår tröja i några handfull matcher nu så tycker jag två grejer med hans spelstil sticker ut - förmågan att hålla i pucken i offensiv zon och att hitta smarta passningar när han till slut lämnar ifrån sig pucken. Baksidan är väl att han ibland håller i den lite väl mycket.

Så vilken spelartyp hade passat med den profilen? Teoretiskt låter det som någon som:

1. Är bra på att skapa ytor, screena, vinna lösa puckar och få fast pucken offensivt. Någon som sätter ära i jobbet utan puck så Kovacs kan göra sin grej.
        2. Har spelsinne och är oöm nog att nosa upp rätt ytor och göra sig spelbar och skottredo när passet väl kommer.
        3. Har bra skott.

Teoretiskt låter det som Russell passar bäst och.. va? Har de spelat ihop och det var då båda var som bäst? Nämen.. skräll!

Får väl äta upp det om Klasse sätter ihop de igen och de är usla. Men spelare kan också va ur form. Långsiktigt tror jag verkligen att det är en given kombo.

alfie Jag vill med se Russell med Kovacs brevid sig. Hade mer än gärna sett:
          Ehn-Russell-Kovacs

Detta tror jag är en kedja med oerhört bra balans i. Kovacs är kreativ, Russell är en hårt arbetande spelare, som ändå har den offensiva uppsidan han har. Ehn är Ehn och jobbar som ett jävla djur över hela planen.

Tror verkligen att sätta Kovacs brevid två sånna spelare, som har sina offensiva sidor men också vet hur man försvarar, för det anser jag är en av Kovacs minus, lite svårt i egen zon.