Nehej, hörni. Det här är inget varannandagslag eller ett bra lag med sämre prestationer och dålig inställning emellanåt. Det här är ett dåligt sammanspelt lag som lyckats klämma fram en eller två bra matcher också.
Krisstämpeln kommer, och det snart. Kanske ikväll, kanske nästa vecka. Men jag är helt övertygad om att säsongen kommer handla om att i bästa fall ta en plats i play-in och i sämsta fall undvika kval. Jag kanske låter dramatisk men agerandet av alla spelare i alla kampsituationer säger det mesta: antingen viker man undan och låter ”någon annan” ta jobbet, eller så kämpar man utav bara fan - själv. Typiskt bottenlagsinsats. Alla kämpar för sig själva, ingenting sitter ihop som en enhet. Ingen synkroniserad press, inga synkroniserade uppspel, bara individuella aktioner och prestationer. Typiskt bottenlagsbeteende!
Det finns ingen quick fix, det saknas helt enkelt förtroende för varann på isen. Det är ett trasigt lag vi ser framför oss just nu och det kommer bli en mycket jobbig säsong.
Jag checkar ut från den här matchen åtminstone.