Mcnugget
Det är fair kritik. Även att Östman haft lång tid på sig. Sant.
Jag tror att man är klar med vilken typ av hockey man vill spela. Och flera nyckelelement och roller tycker jag man kan se.
Vi kan väl också vara överens om att vi gjorde vår bästa säsong på länge förra året, och att matchserien mot Skellefteå var den bästa hockey vi spelat på länge - resultatet till trots.
Så visst har det skett framsteg de senaste åren, men vi är notoriskt trögstartade varje säsong.
Personligen gillar jag att man fortsätter försöka sträva efter en vision av ett spel man vill uppnå - även när det bär emot. Det kräver sin ryggrad. Man kan inte bygga något stort om man hela tider gör för snabba ändringar baserat på senaste matcherna. Man måste tänka i säsonger om man ska bygga en dynasti.
jag tror att de är något stort på spåren bara de rättar några spelmoment som förflyttar mer av spelet till anfallszon, och anpassar försvaret lite mer till spelarnas styrkor.
Jag hoppas fansen orkar stötta processen även när det går tungt. Det vore förödande för LHC om ledningen började yxa folk nu. Min oro är att DET skulle skicka oss tillbaka till en ökenvandring både tabellmässigt och ekonomiskt.
Krysta fram lite mer förtroende för processen boys, även om vi alla väntat läääääänge på rejäla resultat. Vår tid kommer. Kanske snabbare än vi tror.