Saknade spelare:
Jonathan Myrenberg - skadad
Mattias Hävelid - skadad
Oscar Lawner - skadad
Adam Hofbauer - skadad?

Fem senaste:
Rögle - Linköping 4-1
Linköping - Modo 6-5 OT
Frölunda - Linköping 2-1 OT
Linköping - Timrå 5-2
Malmö - Linköping 3-2

Lagstatistik:
GFA - 2.67
GAA - 2.93
PP - 20.69% PK - 80.00%

Interna poängligan:
Ty Rattie - 11P (5+6)
Robin Kovács - 10P (3+7)
Linus Hultström - 9P (2+7)
Oscar Fantenberg - 8P (4+4)
Markus Ljungh - 8P (0+8)

Interna målvaktsligan:
Christian Heljanko - 7 matcher, 88.40% och 3.00 GAA
Jesper Myrenberg - 4 matcher, 90.65% och 2.43 GAA

Saknade spelare:
Gustaf Lindvall - skadad
Måns Forsfjäll - skadad
Linus Lindström - skadad
Rasmus Bergqvist - avstängd

Fem senaste:
Modo - Skellefteå 4-3
Skellefteå - Brynäs 3-4 OT
Timrå - Skellefteå 4-2
Rögle - Skellefteå 1-3
Skellefteå - Linköping 1-4

Lagstatistik:
GFA - 3.16
GAA - 2.62
PP - 33.33% PK - 90.00%

Interna poängligan:
Pär Lindholm - 11P (3+8)
Axel Sandin-Pellikka - 10P (4+6)
Jonathan Pudas - 10P (2+8)
Oscar Lindberg - 9P (1+8)
Max Lindholm - 8P (4+4)

Interna målvaktsligan:
Linus Söderström - 7 matcher, 90.76% och 2.51 GAA
Gustaf Lindvall - 5 matcher, 90.09% och 2.61 GAA
Love Härenstam -

Tidigare möten:
Skellefteå - Linköping 1-4

Kom igen Cluben!

Rasmus Bergqvist fick två matcher så han är avstängd

Kallzon Rasmus Bergqvist

Aldrig hört talas om. Bra att han är avstängd då! Nollorna i motståndarlagen brukar dominera mot oss 😛

Man gör säkert en riktig pangmatch, för att man kan, och för att det “krävs”. Så torskar vi mot bottenlagen…

Det förvånar mig inte om detta blir en ganska grinig match. Det började redan under förra säsongen. Och eftersom ZAIK har en förlustsvit i ryggen så gör de väl säsongens bästa match nu mot just oss.

Vad tyckte vi om Strandells insats senast? Ser lite tunn och junis ut va? Typ som när Hävelid kom upp. Öhrqvist tycker jag ser spetsigare ut, även om han också har lite problem i närkampsspelet.

Vi är tydligen ZAIK:s nya mardrömsmotståndare. Som pendeln har vänt.

3-2.

Så länge Hävelid och Myrenberg är borta får vi nog inrikta oss på att spela strikt och äckligt disciplinerat försvarsspel och förlita oss på snabba omställningar samt effektivitet i pp. Vem ska vi ha i mål? Tror Heljanko är redo för revansch efter en mindre bra insats senast och har en bra känsla sedan sist mot SAIK.

J20 har inga matcher förrän på fredag så jag tycker man ska lyfta in Öhrqvist igen. Det blir något liknande:

Fanten - Hulta

Rizz - Öhrqvist

WWK - Norén

Strandell

Aronsson får stå och sälja 50/50-lotter i foajén.

Metallica i sak tycker jag du har rätt. Frågan är ändå om inte Strandell ska ha öhrqvist plats bredvid rizz ifall vi ska utvärdera om vi ska ha kvar honom.

NimaVonSlätta De kommer nog få byta av varandra i det backparet. Säg att Strandell startar bredvid Rizzlan då är det ändå Öhrqvist som får några byten där till slut. Men jag köper att Strandell behöver istid för utvärdering. Östman gillar att snurra på sju backar så det blir bra.

Har vi inte haft väldigt lite folk framför både eget-och motståndarnas mål senaste matcherna. Här finns det rejält med förbättringspotential.

Jaha, då står vi här igen och varannandagslaget (ursäkta topplaget) ska åter ut på scenen. Med förlust senast ökar förstås chansen till att laget kämpar lite mer men i vågskålen emot talar ju motståndet, ZAIK kommer alltid till jobbet. Ska vi säga en hedersam förlust??

jg Ska vi säga en hedersam förlust??

Nej, det tycker jag inte.

• jg svarade på detta.
                • Nils gillar detta

jg Ska vi säga en hedersam förlust??

Nä, jag säger seger eller plattmatch där allt låser sig. Båda två hade dessutom varit nyttiga på varsitt sätt.

Kjeppkinesen Nej, det tycker jag inte.

Nog ska väl ett topplag, ganska enkelt osv…

Mittzon såvida man inte spelar genomuselt tror jag alla vet hur jävla svårt vi har mot saik o kräver inga poäng. Gör man liknande insats som mot Rögle då det bara ser katastrofalt ut på alla plan så tror jag det blir så.