ananas Det enda jag egentligen vänder mig mot är tanken att det omedelbart och utan risk blir bättre genom att ta in en ny coach i det här läget.
Det håller jag med om. Min invändning var nog mer tänkt på längre sikt. Vi är inte så klappkassa att man ska in och peta alltför mycket här och nu. Nu handlar det nog mer om självrannsakan och högt till tak internt för att få till stånd en förbättring med gruppen vi har.
Men på lång sikt (till nästa säsong) bör man fundera över varför vi inte presterar i nivå med lagets lönebudget, varför vi har en så låg lägstanivå och varför vi inte ligger närmre högstanivån mer konsekvent samt vara beredd att ta obekväma beslut utifrån det. Det gäller ju även förra året även om vi då tog ett stort steg i rätt riktning. Som @Metallica var inne på ligger vi på plats 12 av 14 i förväntade mål framåt och det är inte ok med Fanten, Hulta, Rissanen, Elie, Rattie, Shore, Little, Kovacs, Russell etc i truppen. Det är namn många andra klubbar dreglar över och jag tror att (om vi ska använda Staffan Kronwall-retorik) de hade öst in mål framåt om samma uppställning hade spelat i Skank eller Färjestad t ex.
Vi ska vara bättre än såhär, det är bara så.