Saknade spelare:
Jonathan Myrenberg - skadad
Mattias Hävelid - skadad
Oscar Lawner - skadad

Fem senaste:
Frölunda - Linköping 2-1 OT
Linköping - Timrå 5-2
Malmö - Linköping 3-2
Skellefteå - Linköping 1-4
Linköping - Färjestad 2-6

Lagstatistik:
GFA - 2.51
GAA - 2.62
PP - 24.00% PK - 85.71%

Interna poängligan:
Ty Rattie - 8P (3+5)
Robin Kovács - 8P (2+6)
Linus Hultström - 7P (1+6)
Broc Little - 7P (1+6)
Oscar Fantenberg - 6P (4+2)

Interna målvaktsligan:
Christian Heljanko - 6 matcher, 89.33% och 2.69 GAA
Jesper Myrenberg - 3 matcher, 91.76% och 2.24 GAA

Saknade spelare:
x

Fem senaste:
Brynäs - Modo 5-2
Modo - Luleå 0-5
Modo - Växjö 1-3
Timrå - Modo 6-0
Modo - Frölunda 1-2

Lagstatistik:
GFA - 1.54
GAA - 3.63
PP - 8.00% PK - 80.00%

Interna poängligan:
Johan Södergran - 6P (4+2)
Sampo Ranta - 4P (2+2)
Theodor Niederbach - 4P (1+3)
Måns Carlsson - 3P (3+0)
David Bernhardt - 3P (1+2)

Interna målvaktsligan:
Lassi Lehtinen - 7 matcher, 88.35% och 3.44 GAA
Olle Eriksson Ek - 2 matcher, 86.36% och 3.17 GAA

Tidigare möten:
x

Kom igen Cluben!

Ska bara vara 3 poäng här! Jag vill inte se ett lojt spel eller att man ger bort initiativet till Modo. Upp till bevis för Östman att få på offensiven. Just nu lever vi i alla fall framåt på individuella prestationer .

Modo spräcker förlust sviten :/ standard när lag har förluster irad o möter oss… men håller tummarna för vinst 👌

RoB30 Modo spräcker förlust sviten :/ standard när lag har förluster irad o möter oss…

Nejdå, inte längre. Vi förlängde ju HV:s förlustsvit under inledningen av säsongen. Självklart förlänger vi även Modos nu 😁

Äcklig känsla när lag har sånna här förlustsviter. Känns som det historiskt har passat oss riktigt illa.

Nu vill jag se att topplaget LHC kliver in och visar vem som bestämmer från första bytet

Eriksson Ek lär de ju inte ställa i mål heller, tyvärr. Men vi ska vinna ändå. Jag kräver det. En sån där match man inte ens blir glad om man vinner.

Ohohohoooo vad jävla ångest man har inför denna matchen. Känns som en så jävla typisk match där allt går åt helvete, Elie drar på sig en 5+ game efter 10 minuter, Modo gör 3 mål i det PP:t, och sen är matchen död, och alla kommer komma ihåg att den enda vinsten på bortaplan Modo tog året de åkte ur var mot Linköping.

Här ska vi vinna och det ska inte vara något snack!

MoDo är riktigt dåliga för tillfället. Deras tilltänkta toppspelare levererar inte alls och skuggas över av tredje och fjärde kedjans Johan Södergran och Måns Carlsson.

Här vinner Cluben med 4-0

East Här ska vi vinna och det ska inte vara något snack!

Problemet är att laget kan tänka likadant och komma ut med huvudet under armen…

Alltså laget har, varannan dag eller ej, ändå en uppåtgående trend i spelet. Jag tycker inte man var så dåliga mot Frölunda som många menar. I delar, uppenbarligen, men man hade bättre upp- och utspel än vad jag sett denna säsongen med undantag för möjligtvis timråmatchen. Sen höll det inte hela matchen och började från en redan låg nivå, absolut. Men jag tror man kan ta några steg framåt de kommande veckorna och man är trots allt bara någon enstaka poäng eller två ifrån att faktiskt vara där man har ambition för i tabellen. Just nu väljer jag att vara positiv och tror det blir 3 poäng med in i helgen.

Insåg nu.. TV4 Fotboll?!

• Rob svarade på detta.

1000x gånger pengarna på att Södergran gör mål?

Skapligt jinxande härinne. Känns upplagt för en kalldusch som resulterar i 100 inlägg i sillytråden.

Blir att se på plats till denna match. Veckomatch så kommer inte bli mycket rödvin dessvärre. Men en stänkare kan man väl ändå ta?

4-1 till Cluben!

MTCluben

Går något VM på motor där våra matcher lagts ett antal gånger nu i höst, så den krocken gjorde väl att det fick bli fotboll istället… 😆

Enligt den berömda varannandagshypotesen så ska vi ju vinna denna och sedan glada i hågen åka ned till ängelholm och torska på lördag… Mot detta ställs historiken av “Trendvänders” där vi ska torska både mot Modo och Örkle som har tunga trender som behöver vändas…