Jag köpte fint kött och ett gott vin för att plåstra om det skulle gå åt helvete. Nu står vi istället och steker på en jävla seger-steak. Det är så jävla gött.
Kan hylla många spelare, men om jag ska lyfta fram 3st så måste jag nog säga:
- Heljanko, vilket jävla pannben att trots pissmatch i torsdags bara koppla om och göra en sån här jävla dundermatch. Är flera riktigt riktigt högklassiga räddningar han står för idag.
- Rissanen, hans bästa match hittills. Kändes som en Fantenberg 2.0, lugn, fin och skapade tid för sig själv och kollegorna. Kul även att han fick näta, ska dock i ärlighetens namn säga att jag inte hade satt mina pengar på att hans första mål hos oss skulle vara en styrning.
-Ljungh, nu kanske folk ifrågasätter mig. Men, han stod i intervju igår (?) och pratade om hur dåligt det är att vi mot FBK hade 3 skott-täckningar mot deras 17, och idag så levde han som han lärde och kastade sig skoningslöst framför puckarna. Oerhört jävla kul att se. Tycker det är oerhört viktigt att våra kaptener inte bara “snackar” i intervjuerna utan faktiskt gör det som de snackar om.
Bubblare:
- Elie, våran bästa forward sett till säsongsinledningen, fortsätter på det han började på försäsongen och känns viktig.
- Ehn, vilket jävla jobb i boxplay och bör rosas för att han fick gnällkuken Pudas att se ut som om han hade opererat höfterna, knäna och ryggen när han rundade honom innan sitt boxplay-mål.