Det är piss att förlora på det här sättet, men roas ändå lite över Titanic-stämningen som uppstår i match 5. Ska vi inte försöka chilla lite innan alla ska avgå och hela laget sparkas?
Offensivt så har vi stundtals bra press, men utan utdelning. Det är inte bra, men det hade varit mer oroande om vi blivit tillbakatryckta hela matchen. Ska bli spännande att se xG-grafen imorn, där vi gissningsvis kommer vara hyfsat med.
Defensivt alldeles för många misstag där vi inte hinner med i Färjestads pucktempo och släpper in motståndarna i slottet för ofta. Färjestad straffar oss otroligt hårt.
Heljanko är inte heller bra idag. Han har uppenbarligen inte fått den hjälp han behövt, men det studsar iväg för mycket puckar och även om inte alla mål är tavlor så är det flera puckar som är långt ifrån omöjliga att ta.
Summa summarum så är det här en typisk pissmatch som alla lag har ett antal gånger per säsong, där allt går emot det ena laget samtidigt som allt flyter på för det andra.
Ska jag lyfta nåt positivt så tycker jag det får bli Hävelid, som mitt i mörkret gör sin bästa match för säsongen. Hoppas han kan spinna vidare på det.