Saknade spelare:
Jonathan Myrenberg - skadad?
Lance Bouma -

Fem senaste:
Växjö - Linköping 3-2 OT
Linköping - HV71 2-1
Linköping - Luleå 2-4
Linköping - Brynäs 3-2

Lagstatistik:
GFA - 2.20
GAA - 2.45
PP - 18.18% PK - 90.00%

Interna poängligan:
Oscar Fantenberg - 3P (2+1)
Patrick Russell - 3P (1+2)
Linus Hultström - 3P (1+2)
Ty Rattie - 3P (1+2)
Remi Elie - 2P (2+0)

Interna målvaktsligan:
Christian Heljanko - 3 matcher, 91.78% och 2.02 GAA
Jesper Myrenberg - 1 match, 88.00% och 2.80 GAA

Saknade spelare:
Lucas Forsell - skadad
Joakim Nygård -

Fem senaste:
Färjestad - Brynäs 2-1 SO
Luleå - Färjestad 4-6
Färjestad - Timrå 4-1
Växjö - Färjestad 2-5
Färjestad - Rögle 4-3 SO

Lagstatistik:
GFA - 4.06
GAA - 2.13
PP - 25.00% PK - 90.48%

Interna poängligan:
David Tomasek - 10P (6+4)
Marian Studenic - 6P (3+3)
Oskar Steen - 6P (3+3)
Joakim Nygård - 5P (3+2)
Joel Kellman - 3P (2+1)

Interna målvaktsligan:
Maxime Lagacé - 3 matcher, 91.49% och 2.54 GAA
Damian Clara - 2 matcher, 91.18% och 1.49 GAA

Tidigare möten:
x

Kom igen Cluben!

Färjestad har alltså vunnit 12 raka matcher om man även räknar med träningsmatcher och CHL. Imponerande! Deras enda förlust kom mot LHC. På torsdag har de två förluster för säsongen. Mot samma lag dessutom. 😎

Satan vad spännande det ska bli att se Shore och att kedjorna förhoppningsvis ser ut som vi har tänkt oss hela sommaren.

Färjestad är såklart äckligt starka men för varje vinst närmar de sig en förlust och förhoppningsvis slappnar de av lite nu med 5 raka segrar och gör en lite sämre insats. Då tar vi dem!

1an och 2an i tabellen kvar att möta denna vecka då… Kan vi få med oss 2-3 poäng skulle jag vara mer än nöjd, sedan 3p mot miffona på måndag!

Till skillnad från Luleå så är detta en match folk vill se. Färjestad har väl lite supportrar runtomkring Linköping också. Det säljs säkert bra med biljetter onsdag-torsdag.

Tycker Heljanko ska stå. Myrenberg får SAIK. Högst vinstchans imorgon även om den är tuff.

Vi fortsätter på den inslagna vägen och kniper poäng av fbk. 2-2 full tid.

Gött ,alla på plats då förutom Myrenberg.

Shore Törna Elie Kovacs & Fantenberg i andra PP på träningen.Förstår inte varför man envisas med törna 😴 spela hävelid som skytt isåfall

Vem är det då man petar imorgon om törna spelar?

Måste ju vara Bouma eller Hoffa eller Lawner som blir petad?

Varför känns det som att jag kommer bli irriterad på kedjorna imorgon

Nu börjar det bli spännande på allvar att se laguppställningen. En forward kommer sitta på läktaren imorgon.

Blir spännande att se i vilken form Shore befinner sig i , hur han har skött sin försäsongsträning. Man kanske inte ska förvänta sig för mycket.

P22 Myren körde enskilt med Sebban på förmiddagen, jag tror att det är en bit kvar tills han är i speldugligt skick.

• P22 svarade på detta.

Mcnugget

Wagner petad, Bouma 13:e och Törna med Johnsson? Hade lagt en slant på det.

Kovacs - Shore - Rattie verkar det bli imorgon enligt Correns podd. Förstår verkligen inte den kedjan. Vem ska jobba hem? Sedan blir det ju onekligen kaka på kaka med både Russell och Elie i samma kedja. De gör exakt samma jobb. Men men, Östman har väl fått för sig någonting nu.

Cykelåkarn Ok tack 😔 dröjer väl kanske 2 veckor bort antar jag.

Metallica Ja jo, lite märkligt. Östman vill säkert testa och försöka få igång Kovacs och Rattie. Vi får se…

Jirpo Absolut. Men Kovacs var ju redan igång innan han tvingades byta kant och kedja. Rattie gjorde 50 poäng på 56 matcher bredvid Elie och Ljungh/Strandberg förra säsongen. Han borde klara sig med Shore i mitten..

Men jag är ju inte tränare så Östman har säkert bättre koll än mig. Antingen hittar de kemi eller så får vi beskåda raggarhockey deluxe med tanke på hur ointresserade Kovacs och Rattie är i egen zon. Det var ju inte heller som att Shore täckte skott med ansiktet i HV.