Saknade spelare:
Nick Shore - ej spelklar (skatteskäl)
Jonathan Myrenberg - skadad
Lance Bouma - familjeskäl?
Patrick Russell - familjeskäl?

Fem senaste:
Linköping - Luleå 2-4
Linköping - Brynäs 3-2

Lagstatistik:
GFA - 2.50
GAA - 3.00
PP - 12.50% PK - 66.67%

Interna poängligan:
Oscar Fantenberg - 2P (2+0)
Robin Kovacs - 2P (1+1)
Christoffer Ehn - 2P (0+2)
Patrick Russell - 1P (1+0)
Broc Little - 1P (1+0)

Interna målvaktsligan:
Christian Heljanko - 2 matcher, 90.00% och 2.53 GAA
Jesper Myrenberg -

Saknade spelare:
Oliwer Kaski - skadad
Wilhelm Hallquisth - skadad
Herman Hansson - skadad
William Ignberg Nilsson - skadad
Oscar Fisker Molgaard - skadad
Mikael Seppälä - skadad?
André Petersson - skadad?
Joona Luoto - sjuk?

Fem senaste:
Frölunda - HV71 3-1
HV71 - Skellefteå 1-3
Växjö - HV71 4-3

Lagstatistik:
GFA - 1.67
GAA - 3.33
PP - 0.00% PK - 71.43%

Interna poängligan:
André Petersson - 3P (2+1)
Radan Lenc - 2P (1+1)
Henrik Borgström - 2P (0+2)
Olle Alsing - 1P (1+0)
Mattias Tedenby - 1P (1+0)

Interna målvaktsligan:
Hugo Alnefelt - 2 matcher, 92.98% och 2.02 GAA
Frederik Dichow - 1 match, 86.67% och 4.10 GAA

Tidigare möten:
x

Kom igen Cluben!

Rob Saknade spelare:
    Oliwer Kaski - skadad
    Wilhelm Hallquisth - skadad
    Herman Hansson - skadad
    William Ignberg Nilsson - skadad
    Oscar Fisker Molgaard - skadad
    Mikael Seppälä - skadad?
    André Petersson - skadad?
    Joona Luoto - sjuk?

Tenor -

Jocke Blir ju livrädd nu att vi kommer vika ned oss totalt och att de HV-spelare som lyckas snöra på sig skridskorna helt plötsligt spelar sitt livs hockey i 60 minuter.

Oavsett vilka Hv saknar så måste vi lyfta oss gentemot matchen mot Luleå, vi saknar ju en del spelare med, öka…. krossa Hv.

Här kommer jag befinna mig på läktaren. Tror på ett bra drag. Förhoppningsvis kan laget bjuda upp till dans. 3 poäng är ett krav.

Om Russell missar även denna match så hoppas jag man ger någon med offensiv uppsida chansen. Ge mig Holmertz.

• HNez svarade på detta.

Metallica Förhoppningsvis kan laget bjuda upp till dans. 3 poäng är ett krav.

Ja en vinst är det ända godtagbara resultat av denna match, och nog fan ska det vara möjligt, vi är ju ett bättre lag och ett skadeskjutet HV ka väl inte vara något problem. Det skulle vara helt underbart om Russell och Bouma kunde spela i denna Lördagsmatch. Även om Hellan har varit helt OK i våra två matcher så tycker jag att vi ska låta Myrenberg stå denna match, så att även han får en match i bena. Sedan kan ju Hellan ta vid när vi kommer möta svårare motstånd än ett skadeskjutet lag.

HV är verkligen avföring i lagform. De är totalt skit, MEN det är ett rivalmöte, då gäller “laget som vill det mest vinner”. Det gäller verkligen att vi lär oss av utskåpningen av Luleå, och “ger igen” fast mot HV. Det ska vara svintaggade grabbar som kliver ut på lördag.

Gällande AP, för mig är det spik att han spelar, iom att man inte har meddelat något om skadan känns det som en lättare, och han kommer garanterat att vilja spela mot just oss. Vi har inte den lyxen Frölunda har.

HlinkaHlavac Holmertz är i mitt tycke för ung för att lira denna matchen. Vi får inte glömma att han bara är 16 bast fyllda iår. En match som denna krävs någon form av senior-erfarenhet.

• W4X gillar detta

Jag tycker att Heljanko ska stå nästa match också. Det är vår bästa målvakt och matchen på lördag är faktiskt mycket viktigare än kommande bortamatcher.

På lördag är ju fan imorgon! Nu blir jag nervös.

Hoppas att Russell blev pappa igår/inatt och att allt har gått bra. Då borde han kunna vara med imorgon. Annars ser jag gärna att vi matchar en vuxen karl som center istället för Wagner. Något av nedanstående

1. Flytta upp Ehn och ersätt Ehn med Hoffa
            2. Släng in Elie som center och upp med Hoffa som en rivig vinge.

Wagner i fjärdekedjan / extraspelare

Hockeytröjan Det kommer vara väldigt avgörande om Russell är med eller inte. Annars behöver man som sagt tänka om i kedjorna, men jag tror inte Ehn högt upp i laget är lösningen heller. Lite för trubbig och har inte presterat på topp hittills.

Lawner - Ljungh - Rattie

Little - Elie - Kovacs

Hade jag velat se om Russell missar även denna match. Lawner såg pigg ut igår och har spelet ihop sig med Ljungh. Elie kan ersätta Russell med ett liknande spel. Rattie får lite ny miljö, han och Elie har inte direkt lyft varandra inledningsvis.

Det är inte avgörande men kommer göra ENORM skillnad och Russell kan spela eller ej.

Ruggigt revanschsugen! Mina förväntningar inför morgondagen:

• Rattie och Elie måste steppa upp
                  • Sluta bjuda på så förbannat mycket (avd. har du hört den förut?)
                  • Många HV-killar borta - vill inte se någon underskattning
                  • Full gas!

Den här matchen måste vi bara vinna!

Metallica Jag tycker i och för sig att Ehn som tillförordnad Russel kan funka. Han kan ta defensivt ansvar och även göra jobbet framför kassen.

Elie BORDE kunna göra det jobbet, men upplever att han hellre vill vara mer av en lirare.

MrNebbiolo Enig! Inte för att Russell själv är nån superstar utan mest för att Little och Kovacs blir lidande

cremator Jag tycker i och för sig att Ehn som tillförordnad Russel kan funka. Han kan ta defensivt ansvar och även göra jobbet framför kassen.

Den som spelar i mitten behöver fortfarande kunna bidra offensivt också. Tvingas jag välja mellan Wagner och Ehn däremot så går ju såklart Ehn före.. Men ingen av dem ska spela i toppkedjorna.

Utöver det får man nog konstatera att Törna har haft två tuffa månader. Ser ut att vara osams med pucken varenda byte. Pucken liksom hoppar och far, Törna rör sig som i kvicksand och blir av med pucken. Ser ut som Gunnarsson ifall han hade spelat forward. Får hoppas på en uppryckning annars ser det ut att vara långt borta med en förlängning där.

Hockeytröjan Jag tycker att Heljanko ska stå nästa match också. Det är vår bästa målvakt och matchen på lördag är faktiskt mycket viktigare än kommande bortamatcher.

Nä där håller jag inte med dig, detta kommer vara en bra match att låta Myrenberg komma in i matchtempo. Så det är bättre att han står denna match och Hellan får ta vid med battlen mot Växjö och Färjestad.

Vi skojade igår om att va är Jämt-in tillbaka nr 50 nej men West-lin same same but different. :-D

Ps. Tror det var Westlin, hur som helst kom det upp en flashback om good old Jämtin Ds.