Saknade spelare:
Nick Shore - ej spelklar (skatteskäl)
Jonathan Myrenberg - skadad
Lance Bouma - familjeskäl?

Fem senaste:
Linköping - Brynäs 3-2

Lagstatistik:
GFA - 3.00
GAA - 2.00
PP - 0.00% PK - 50.00%

Interna poängligan:
Robin Kovacs - 2P (1+1)
Patrick Russell - 1P (1+0)
Oscar Fantenberg - 1P (1+0)
Arvid Aronsson - 1P (0+1)
Ty Rattie - 1P (0+1)

Interna målvaktsligan:
Christian Heljanko - 1 match, 91.67% & 2.00 GAA
Jesper Myrenberg -

Saknade spelare:
Oskari Laaksonen - skadad

Fem senaste:
Luleå - Leksand 5-1
Luleå - Timrå 2-0

Lagstatistik:
GFA - 3.50
GAA - 0.50
PP - 11.11% PK - 88.89%

Interna poängligan:
Markus Nurmi - 2P (1+1)
Linus Omark - 2P (1+1)
Markus Hardegård - 2P (0+2)
Pontus Andreasson - 2P (0+2)
Frederic Allard - 1P (1+0)

Interna målvaktsligan:
Joel Lassinantti - 2 matcher, 97.50% och 0.00 GAA
Matteus Ward -

Tidigare möten:
x

Rasmus Rissanen debuterar och Cluben bjuder in till en finsk afton med diverse aktiviteter.
Luleå spelar imorgon så uppdaterar läget i de båda lagen närmare matchdag.

Kom igen Cluben!

Är ”vi” säkra på att Bouma även missar denna match?

Skön match att gå in i när vi vann premiären. Vill påstå att detta är den minst viktiga av de tre första matcherna. Med det sagt ska det bli jävligt kul att se om man kan göra det ytterligare ett snäpp bättre än mot Brynäs. För spelet (vinn corsi och xG), släpp till färre lägen pga idiotaktioner och se till att få utdelning i PP, t ex.

Har för övrigt inga högt ställda förväntningar på Rissanen. Lär ta ett tag innan han kommer in i hur han ska positionera sig, vilka åkvägar forwards tar, samspel med Helgankan etc. Men kul som fan att han är med! Kommer med stor sannolikhet vara en av våra viktigaste spelare den här säsongen.

alfie Lär ta ett tag innan han kommer in i hur han ska positionera sig, vilka åkvägar forwards tar,

Finns ju exempel på backar som inte lärt sig det på ett par år så visst…

Rob Saknade spelare:

Om Hultströn blir skadad får du ändra rubriken.

Ja vi får se om vi kan behålla tre poäng till hemma, vilket vore ett helt underbart start av denna nya säsong. en nog ska det kunna gå om alla är på tå. Nu fick ju Russell, Kovacs och Fantenberg näta i förra matchen, och det är ju viktigt att tre av våra toppspelare nätat redan i första matchen. Jag ser verkligen framåt mot att se Rissanen joina laget på sin nya hemmaplan, han kommer bli nyttig denna säsong, och jag tror att redan i denna första match kommer vi få se hans skills.

• jg svarade på detta.

Hagel-Harry Det LHC kommunicerade för några dagar sedan är att Bouma förhoppningsvis ska kunna vara med mot Luleå. Har inte hört något utöver det.

Vad tror jag om matchen då? Östman får helt enkelt kolla vad man gjorde bra i senaste hemmamötet mot Luleå i februari. LHC fick de ur balans med hårt och fult spel. Vill minnas att de drog på sig 42 utvisningsminuter den matchen och dampade loss rejält. Vi har spelarmaterial i Fanten, Rissanen, Elie, Russell, Kreu, Aronsson osv för att mosa dem.

Nils Ja vi får se om vi kan behålla tre poäng till hemma

Nog ska väl ett topplag ganska enkelt kunna uppfylla det?

• Nils svarade på detta.

Metallica Vad tror jag om matchen då? Östman får helt enkelt kolla vad man gjorde bra i senaste hemmamötet mot Luleå i februari. LHC fick de ur balans med hårt och fult spel. Vill minnas att de drog på sig 42 utvisningsminuter den matchen och dampade loss rejält. Vi har spelarmaterial i Fanten, Rissanen, Elie, Russell, Kreu, Aronsson osv för att mosa dem.

Luleå är ju lite av ett annat lag i år mot vad vi är vana vid att möta. De är både kortast och väger minst i hela ligan samt har värvat in mer skill än vad man har haft tidigare. Tror precis som du skriver att nyckeln är att spela riktigt jäkla vidrigt mot deras primadonnor. Kötta på Bromé (pun intended) och crosschecka Oneill i nacken tidigt så han inte återhämtar sig igen.

För övrigt är det kul att just denna match sänds på TV4 Motor. Skämten skriver sig själva nu för tiden.

Ska bli oerhört spännande att se Rissanen i våra färger, har längtat efter detta sedan landslagsmatcherna i våras, då jag anser att han var en av Finlands bästa spelare. Spelar han på den nivån, så får Linus Johansson ändra citatet om Linköping till att vi inte bara har en pappaback, utan två.

Intåget i vårt lag på torsdag är ju av en del klassat som hela ligans största boost (läs SHL’s bästa värvning). Det känns lite ynnest att få det när man hör skadehelvetena i HV, Luleå, Rögle, Brynäs bl.a. Hoppas också på Bouma tillbaka snarast, jag känner att jag saknar betonghandleder och stickig skäggväxt i truppen.

Det här kommer bli bra.

jg Nils Ja vi får se om vi kan behålla tre poäng till hemma

Nog ska väl ett topplag ganska enkelt kunna uppfylla det?

Ja precis vad jag är inne på, för nog ska väl ett topplag generera en vinst i sin hemmaborg.

Lite trist att det blir 3 raka hemma . Luleå matchen kommer inte helt lägligt mellan två lördagsmatcher .Senaste prognosen 4600 biljetter

Chad Senaste prognosen 4600 biljetter

Stämmer inte, igår lunch runt 4700 sålt. Viktig skillnad mellan sålt och prognos. Tror en sannolik publiksiffra ligger någonstans 5500-6500

Cluben har tidigare sagt att de säljer runt 500-1000 biljetter under matchdagen så lär öka men kommer inte bli fult

Kallzon

Jag tycker vi ska vara sjukt nöjda med allt över 6 500, det är Luleå vi möter. Ett riktigt tråkigt lag att titta på, det snackas massa skit om att de nu ska spela rolig hockey. Det är samma tränare med sitt trötta spelsystem trots allt.

Är vi över 6,5 är det kanon!

MrNebbiolo Vi har snittat 4500 pers de tre senaste torsdagarna hemma mot Luleå. Så även ca 6000 tycker jag är fullt godkänt.

Tar vi det fysiska spelet till dem så kan det bli en rolig match. Tror inte de kan svara upp så bra på den punkten som de själva inbillar sig.

CJS i Corren:

Hur många tror du kommer på torsdag?

– Jag vet inte om jag är en dåre men jag hoppas på 7000. Rent historiskt har vi legat runt 4500 hemma mot Luleå nu i början av hösten men med tanke på det drag som var senast, och att lönen kommer senare så tror vi många köper biljett sent, säger Stålhammar.

Idag anländer alltså Rissanen till Linkan. Hoppas han hinner träna med laget!

Luleå har öppnat starkt och verkar sådär äckligt solida och tråkiga som alltid. Gäller att få hål på Lassefjanti så vi får spela i ledning, annars kan det bli tufft..