Nils Jag får väl vara en karl för min hatt och ta tillbaka min förutfattad mening.

Nog ska väl du kunna ändra dig även om röv-höken??

• Nils svarade på detta.

jg Nog ska väl du kunna ändra dig även om röv-höken??

Nja visst kan jag pudla om mycket men det finns gränser i allt, så Johan Svensson kommer jag aldrig att hylla eller för den delen tycka om.

• Redigerad

Varken trevlig live eller framför tvn när stolpskott går loss långa perioder på plexit under matcherna, sopor som uppenbarligen inte kan sjunga utan trumma. Seriöst, få bort skiten?!

Lite förvånad att flera frekventa skribenter här inte verkade se matchen på plats igår 😉…… gick för övrigt av bussen för tidigt igår, vid Karleplan fick gå 3 km hem till Lambo.😁. Många (för många) goda öl 😵‍💫😆

Hotspurs Har två småbarn varav en grabb på 9 månader som precis har börjat krypa runt. Frugan jobbar varannan helg på det. Inte bara att dra med sig barnen till arenan då tyvärr.

Men på lördag mot HV har vi ordnat barnvakt. Brukar gå ca 3-5 matcher per år med min fru som också har LHC i hjärtat. Sedan blir det ca 5 matcher per år med vänner och kollegor. Så mycket mer än 10 hemmamatcher per säsong brukar det inte bli. Men jag köper gärna mat, öl, merch etc när jag väl är på plats.

Samlat mina tankar från igår:

Tack Fanten, vilken gigant du är. Oerhört skönt att Rissanen kommer på tisdag och avlastningen kan börja. Fanten får inte gå sönder.

Tack Heljanko, ger laget chansen att vinna Hulta ger tre gratislägen i slottet som han tar. Räddar friläge. Dessutom bra med returerna och blockerade bra för att lugna ner ibland. En stor vinst också gentemot Högberg är att Heljanko är mer lik Myrenberg och går ut för att stoppa puckar osv, det blir enklare för backarna att veta vad som sker oavsett vem som står. Bra början men viktigt att det fortsätter såhär.

Tack Robin, smällde på, kom under skinnet och fixade PP till laget. Underbar straff och bästa forward för dagen. Kan snabbt bli en personlig favorit.

Plus även till Markus Ljungh och Remi Elie som jag tycker gör många bra saker.

Sen till det tråkigare…

Linus Hultström, en skugga av sitt forna jag, igår direkt horribel matchen igenom, något måste hända snart. Just nu går inte hultström in på sju backar när alla är tillbaka. Han kan spela PP men inget mer i så fall.

Ehn är jag också frågande till, känns som kurvan pekar enormt neråt här, är det tillfälligt eller ska vi börja oroa oss?

Gällande PP är jag tvärlugn, samma gubbar har kommit etta och trea i PP-ligan åren innan här. Börjat knackigt innan men sedan kommit, dessutom kommer PP2 bli bättre när Törna tas bort och Shore placeras i vänstra cirkel. Gillar Lawner dock där i PP2 som jag trodde.

Det mesta redan sagt så tillägger egentligen bara följande:

• Trodde Hofbauer skulle vara typ som när Cluben mönstrade Nermark i fjärde, en spelare som inte ens var nära att platsa i SHL. Som rollspelare det han såhär långt riktigt fin ut. Bör inte hamna utanför när Shore kommer som det är nu.
          • Var Aronssons framspelning till målet (minns inte vilket av dem) hans bästa offensiv sedan han kom till Cluben?
          • Noréns skridskoåkning är ändå jäkligt fin?

Lukkinen så det var Myrenbergs konstanta dunkade i bordet som hördes ut i TV4-sändningen? 😂

Kjellman Var Aronssons framspelning till målet (minns inte vilket av dem) hans bästa offensiv sedan han kom till Cluben?

Jag tycker han borde få en assist till för att han så föredömligt åkte och bytte ut sig själv så att Fanten kunde komma in på isen och bomba in 3-1:an.

Jävlar vad usla brynäs var! Hade vi satt våra chanser vi skapade o haft högga i mål så hade ju 7-0 varit ett rimligt resultat.

Cluben vann men bäst av allt, brynäs åker ur😍 känslan vid 1-1 målet när man riktigt såg i ögonen hur livsglädjen försvann på mjölbyborna var värt entrépengen!

MrNebbiolo

Vet inte om vi såg samma match.

Hultström var riktigt bra i andra perioden.

Sen inget negativt om Johansson. Kan det vara för han gör det jävligt bra som 4e center.

Matte Vet inte om vi såg samma match.

Jag såg samma match. Hultström var en katastrof. Petad i tredje perioden mot slutet till och med.

Vi hade två spelare med rutin på backen igår som anses framstående, stjärnor. Det hade ju varit bra om det gick att sprida ut den rutinen och den erfarenheten, när vi har lite manfall, på resten av backarna när dom har avsevärt mindre rutin och erfarenhet. Men det går inte. En av våra allra största stjärnor behöver vår största stjärna bredvid sig. Hultström måste steppa upp. Placera honom med en junior eller en orutinerad nykomling och den spelaren får agera stöttespelare åt Hultström och inte tvärtom.

Jocke Man sitter i en rävsax där. Tycker inte Hultström hör hemma i ett första backpar heller. Lyfter man 250k i månaden och klockar mycket istid så ska man även prestera därefter.

Fanten - Myrenberg

Rissanen - Hävelid

Det är min topp 4. Ska Hultström ha en större roll framöver när vi har tillgång till samtliga backar så får han bevisa att han förtjänar det också.

Märkligt ändå, att en match kan se så olika ut live kontra tv. Live kändes det som vi i andra perioden var klart mer överlägsen, än i tv-sändningen. Ibland blir vissa perioder nästan som två olika perioder. Oftast ser det dock ganska lika ut.

Hur som helst. Tre viktiga poäng och betydligt bättre än dom senaste träningsmatcherna. Att undvika sex raka torsk var trots allt viktigaste. Det vore skönt för själen att slippa ligga bland dom sista i början av serien, för ovanlighetens skull.

Metallica Jag förstår att man kan ha goda skäl att inte kunna gå, jag har också haft småbarn, men många tycker det är bekvämt o vara hemma viktigt att ta sig ner till arenan så ofta som möjligt även om man som abbonent även bidrar till LHC genom att ha TV Play. 👍

Jocke Hultström

Svag i första perren, men sen spelade han ju upp sig. Att vi bänkar honom med fem minuter kvar för att försvara ledningen är ju inget konstigt eftersom hans styrkor ligger i offensiven.

Men indianaren han bjuder på i första perren är hårresande för en spelare som spelat på den här nivån i 12 år. Begriper inte hur man fortfarande kan begå såna misstag.

Jocke Jag såg samma match. Hultström var en katastrof. Petad i tredje perioden mot slutet till och med.

Yes, ren katastrof stundtals. Att han under perioder såg bättre ut (för att han inte kastar iväg pucken till motståndarblad Framför mål) är inte att se bra ut, det är hygiennivå.

Vi får väl se det som premiärnerver för Hulta, jag vet att han kan bättre. Han kan vara mer återhållssamt “kreativ”, men just nu håller jag andan när han har pucken oavsett vilken zon han är i.

exile82 verkligen. Jag häpnade faktiskt när han slänger in pucken framför Heljanko. Mål där och matchen kan få en helt annan utgång, det där är juniormisstag och får bara inte förekomma

• Redigerad

Hotspurs Jag förstår att man kan ha goda skäl att inte kunna gå, jag har också haft småbarn

Allting går utom möjligen små barn” Citat fr en lokal tidningsskribent nära dig…