Saknade spelare:
Rasmus Rissanen - ej spelklar (skatteskäl)
Nick Shore - ej spelklar (skatteskäl)
Jonathan Myrenberg - skadad
Lance Bouma - familjeskäl

Fem senaste:
x

Lagstatistik:
GPG -
GAPG -
PP - , PK -

Interna poängligan:
x

Interna målvaktsligan:
Christian Heljanko -
Jesper Myrenberg -

Saknade spelare:
Christian Djoos - skadad
Charles-Édouard D’Astous - skadad

Fem senaste:
x

Lagstatistik:
GPG -
GAPG -
PP - , PK -

Interna poängligan:
x

Interna målvaktsligan:
Erik Källgren -
Ludvig Persson -

Tidigare möten:
x

Äntligen dags, nu lägger vi försäsongen bakom oss och riktar all fokus på premiären nästa lördag.
Elie var som bekant inte med i den sista träningsmatchen, men det ska inte vara något allvarligt och förhoppningen är att han ska vara tillbaka i träning på måndag.
Frågan är hur statusen är för Jonathan M som har missat de fem senaste träningsmatcherna, han sa väl till Corren i början av veckan att han hoppades vara spelklar till premiären. Återstår att se…

Kom igen Cluben!

Livrädd för den här matchen. Packet kommer ösa som fan och hallen kommer vara full av mongon som håller på skiten. Bara vinn!

Äntligen! LHC har på pappret gjort en stark silly som följdes upp av en betydligt blekare försäsong. Men allt det är faktiskt bortglömt samma sekund som domarna (troligtvis den där jäkla Sjöqvist) släpper pucken på lördag.

Nu måste man väl ändå skicka in Ljungh mellan Elie och Rattie? Jättekul att laborera men Törna är ingen förstacenter om så halva truppen ligger på US. Lite nervös inför Heljankos förmodade premiär men han kanske har en finsk knapp som han trycker på.

Odds på att Sjöqvist kommer vara huvuddomare? Första powerplayraden för säsongen också, fan så härligt att hockeyn är igång!

Ska intala mig att det blir antiklimax hela veckan så kan det bara bli en positiv överraskning 🙂 vi avslutade försäsongen med att ha förtvivlat svårt att göra mål. Inte konstigt med tanke på att vi bara haft en kedja som känns farlig. Är rädd att det fortsätter så om man fortsätter med Törna eller Wagner som center i första.

Tippar 1-3 och ser fram emot att bli motbevisad 🥳

alfie vi är ganska lika du och jag, jag har inga sköna känslor inför den här matchen. Kommer försöka sätta förväntningarna lågt inför lördag så att man kan bli positivt överraskad. Hoppas Östman kan få till några jävla kedjor som kan leverera framåt och inte läcka som såll bakåt

Extremt viktigt med vinst i första mot fuskarna så vi snabbt kommer in i gängorna. Ett rimligt krav/önskemål är minst 7 pinnar efter de tre inledande matcherna. För därefter har vi tre riktigt svåra bataljer. Men tror på solklar seger mot Brynäs. Säger 4-0.

Det känns som det blir en målvaktsmatch i matchen. Källgren vs Heljanko. Det är bara hålla tummarna för att vi valde rätt målis.

Det finns inte en enda cell i min kropp som tror på något annat än torsk här.

MrNebbiolo

Chocken!

Brynäs har visserligen lyckats skrapa ihop tre segrar på försäsongen, men bara en mot SHL-motstånd (Modo), så om vi nu av någon anledning ska låta försäsongen vara indikationen på hur det ska gå under grundserien så behöver vi kanske inte skita ned oss mot just Brynäs.

Jag hoppas GRABBARNA är sugna på att ge nykomlingarna ett tungt uppvaknande på lördag. Det ska inte kännas kul att vara tillbaka i högsta serien! Jag är försiktigt optimistisk. Spelar vi fysiskt och intensivt så är mycket vunnet. Vi säger 3-2 tillslut.

Fullsatt hall, premiär, tifo och WL på tårna.. då blir det en klassisk härdsmälta från Cluben där spelet låser sig totalt.. 1-3

• Chad svarade på detta.
            • W4X gillar detta

PuckOut

Får de om det verkligen blir det . Lhc verkar ha tagit semester från reklam , information, hype . Uppladdning allt, inför premiären . Total tystnad , va händer ?

• alfie svarade på detta.
              • W4X gillar detta

Chad Edin måste ha fyllt 30. Grå starr och artros i fingrarna kommer som ett brev på posten då vet du!