Efter att ha läst igenom Tapparas forum så är det ungefär det här vi kan förvänta oss. Han startar säsongerna ojämnt/dåligt, för att sedan varva upp efter nyår och för att slutligen vara helt överjävlig i slutspelen.
Det är helt uppenbart att han just nu har problem med vinklarna och positioneringen. Detta förmodar jag att han kommer fixa till när han har vant sig vid den svenska rinken och när han är mer samspelt med backarna.
Eftersom han är en finsk, liten och fladdrig målvakt så är han som bäst när han är i zonen, vilket han inte var mot Modo senast. Jag är rätt säker på att han hade tagit både sidledsförflyttningen som gick rakt igenom honom samt något mål till om han hade varit i form.
Tycker man kan se på Heljanko redan efter fem minuter om han har dagen eller inte. Östman borde bytt ut honom efter trean senast. Överlag tycker jag att vi byter ut målvakten i matcherna alldeles för sällan. Märker man att målvakten inte har dagen så är det lika bra att man gör nåt åt det direkt. Borde inte finnas nån skam i att bli utbytt om det ökar lagets chanser att vinna.