Usel match igen. Skillnaden idag är väl att 1. Heljanko är riktigt bra (framförallt i tredje) och 2. försvaret är virrigt men inte fullt lika lobotomerat som mot Leksand.
Shore och Rissanen i all ära men så här får det inte se ut i serien. Vi möter ett riktigt sunkigt skitlag och ska vara bättre på ren klass, även med spelarna vi saknar idag.
Plus till Heljanko och ett litet plus till Kovacs som ser spännande ut. Lite Lodinkopia som jag skrev i nån annan tråd.
Även ett litet plus till Hultström som gör många bra grejer på offensiv blå idag. Han har en förmåga, när det funkar, att hålla i pucken den där extra tiondelen som öppnar upp hela zonen. Idag nyttjar han det på rätt sätt flera gånger om och sätter lagkamrater i bra lägen.
Övriga orkar jag inte ens kommentera. Upp till bevis nu mot Brynäs! Kan bli rejäl pyspunka på hypen om vi gör en sån här insats inför en fullsatt Saab.
EDIT: förresten, ser att flera creddar PK. Vetefan om jag håller med. I tredje skapar Örebro tonvis med lägen i PP och vi får tacka ankan att vi inte släpper in både en och två puckar där.