VS

***** Retromatchen *****

Spelas i Linköping (Stångebro Ishall).

Fantenberg på is idag och Russell tillbaka från landslagsuppdrag, så den enda som saknades på träningen var Jonathan Myrenberg.
Little var också med på is efter den tuffa smällen senast mot Växjö, tanken är att han ska träna för fullt imorgon.
Återstår att se vilka som kommer till spel på fredag.

Tanken framöver verkar i alla fall vara en kedja med Little - Russell - Kovacs, samt att Ehn går in som center mellan Rattie och Elie. Spännande!

Kom igen Cluben!

Vad är status med biljettförsäljning, någon som vet?

HOCKEY Vad är det du vill veta? Det kommer befinna sig 3000 st hockeytörstande LHC-supportrar i Stånkan på fredag. Vill man sedermera ta reda på vad som sker i arenan så går man dit helt enkelt.

Hoppas på att Little - Russell - Kovacs kommer till spel. Gärna Heljanko i kassen också. Kommer personligen att starta kvällen med en öl sedan blir det dimmigt där inne. 🍻

Metallica Kommer personligen att starta kvällen med en öl sedan blir det dimmigt där inne.

Är det överraskningen kanske, att de ska återskapa dimköping? Det hade iaf känt autentiskt 1999.

alfie Är det överraskningen kanske, att de ska återskapa dimköping? Det hade iaf känt autentiskt 1999.

Minns när man fortfarande körde ”första ispasset” som en större grej varje försäsong. Det året vi fick in Matteau var det nästintill fullsatt i Stånkan. Det var rejält dimmigt på isen och man såg verkligen ingenting genom plexit. Får se om man löser detta med 25 grader sol utomhus på fredag.

Metallica Vad är det du vill veta? Det kommer befinna sig 3000 st hockeytörstande LHC-supportrar i Stånkan på fredag. Vill man sedermera ta reda på vad som sker i arenan så går man dit helt enkelt.

Man har jag ju inte hört ett knyst sedan info om biljettsläpp. Folk vet inte ens om det finns förköpsbiljetter kvar. De kanske vill dämpa hypen för att det finns för få platser, men hade förväntat mig lite teasers osv. Trodde syftet var att öka buzzet, som man sa på 00-talet.

Har ingen aning om ifall det bara är en helt vanlig match men med gamla tröjor eller om det kommer vara massa gamla detaljer som nån knåpat ihop med omsorg. Blir spännande att se. En överraskning! 😮

Självklart kommer jag vara där! 😎

HOCKEY https://www.lhc.eu/article/8wsasj8-30c01/view

Dagen till ära kommer herrarna att spela i framtagna retrotröjor, tröjorna kommer sedan att auktioneras ut.

Utöver detta så kommer man ha barer öppna, en food truck utanför arenan och även kränga merch på plats. För övriga frågor får du bjuda mig på en bärs i hallen! 😉

Kallzon Matchen på Hovet avbryten pga dimma under kvällen… Så det finns potential

Den återupptogs men sen fick de avbryta den helt efter fem minuters spel.

Fatta vilket antiklimax om det händer på fredag i Stånkan.

Kjeppkinesen Fatta vilket antiklimax om det händer på fredag i Stånkan.

Nu vet vi dock att ytterdörrarna ska stängas och den varma och fuktiga luften hållas ute. Om jag minns rätt så ropade man ut att dörrarna skulle öppnas för att några minuter senare (förmodligen till resultat av att @Matematikern 9 år lämnat in sina beräkningar till sekretariatet) be om att de genast skulle stängas igen. 😄

Journalisterna på Corren läser uppenbarligen flitigt här inne och har skrivit en artikel kring eventuell ”dimma” som skulle kunna uppstå pga värmen utifrån etc.

– Klart att man är lite orolig, men som det ser ut nu så tror jag att det kommer att fungera. Vi kommer bara att köra med en ismaskin för att slippa öppna den stora porten och öppna upp fler ytor. Nu har vi större chans att hålla värmen ute.

Det är fortfarande samma företag som ansvarar för isen som för något år sedan, när det lossnade stora isblock i SAAB:en hemma mot Oskarshamn och matchen fick brytas. Vi håller tummarna.