- Redigerad
De flesta trupper är spikade och det är dags för årets gissningslek.
FBK - Oftast överlägsna ifjol och jag tycker de ser ännu bättre ut i år. Clara i målet tror jag blir minst lika bra som Lindbom. Lodin känns som en aningen bättre kopia av Kovax. Steen är tillbaka etc..
Skank - Extrem kontinuitet på ett redan starkt lag. Lillebror Johnsson med från start.
Frölunda - ingen jätteimponerande silly men de lyckas alltid ta sig upp högt till slut på nåt märkligt sätt.
Rögle - i år kan de väl bara inte va så usla så länge? Har lag för att komma ännu högre upp än 4a.
Växjö - känns väldigt osäkert men de har sin stomme med Larmi, Persson etc. Alltid nån man aldrig hört talas om som blir riktigt bra, varje säsong.
Luleå - känns ännu mer osäkert men Omark får lite draghjälp i år och lär bli bättre själv av det. Och är det någonstans finnar lyckas så är det ju i den där pisshålan.
—-
Cluben - Lite defensivt kanske, särskilt med tanke på att jag själv konstaterat att vi har vår bästa trupp på pappret på 15 år. Baserar det främst på att Heljanko måste lyckas och att vi som lag lurade statistiken rejält ifjol vilket jag inte tror sker igen om vi fortsätter släppa till defensivt som vi gjorde… Kanske också en gnutta försvarsmekanism för att inte bli besviken
Leksand - Sämre tack vare nedgraderad backsida och tapp av F.Larsson. Men fortfarande en grym offensiv som kommer vinna många matcher åt dem.
Brynäs - Sätter de så här högt mest då lagen under känns så ruttna. Tror Brynäs kommer va ruggigt överhypade men finns en del klass här trots allt. Inte minst Djoos.
Örebro - Tror på en liten skräll här. Kan inte riktigt sätta fingret på varför men nu har Eriksson fått sina karaktärer och kan bygga en lagmaskin, utan glans, av det. Nåt ologiskt händer varje säsong.
—-
Timrå - Har fortfarande bland de bästa forwardsuppsättningarna men backsidan är direkt svag och jag tror inte såna som Dahlén och Wedin svarar upp bra mot Jokinens krävande coachingstil.
HV - inte alls imponerad av deras silly och uppenbar risk för interna konflikter med Blomqvist, särskilt om de får en dålig start.
—-
Modo - Nyhetens behag är över och det tuffa andraåret är här. Tror inte Olofsson och Jasek är spelare som kan bära ett lag.
Malmö - Räddades av Kuk-Janne och Ollas Mattson ifjol och tror inte alls det är samma kaliber i Hanzl mfl. Uppenbar risk att Malmö ryker vilket vore trist för @alfie