Barry_Carlisle NimaVonSlätta Har du sett dokumentären om norsk black metal? Helvete heter den. Där finns det väldigt mycket skäl för skratt. Det är en kategori av musiker som tar sig själva på väldigt mycket allvar.
Barry_Carlisle NimaVonSlätta såg dem live på Skylten. Vi var typ 20 pers på plats. Men det var bra ändå.
alfie gustafdouhan Night Flight Orchestra Fick det tipset av @Hockeytröjan för nåt år sen! Äckligt tighta
Kjeppkinesen Sjukt att man kan se hur gamla alla är genom en topplista på metal- och rockband. Architects Bring me the Horizon Metallica Parkway Drive In flames Hatar: Iron Maiden alla nya hardcore/metalband som försöker låta precis som Bring me the Horizon och Architects Anonymous6 5, Raubtier Oväntat! De är ju högerextrema enligt expo och är väldigt omtyckta i vit makt-miljön. Grymma musikanter hur som helst!
Hotspurs Kjeppkinesen Med tanke på hur gamla gubbar som lirar I mina favoritband så känner jag mig oerhört ‘ung’ 😂💪🤘
Anonymous6 Kjeppkinesen Oväntat! De är ju högerextrema enligt expo och är väldigt omtyckta i vit makt-miljön. Grymma musikanter hur som helst! Tror du hade blivit förvånad om vi tog en öl på stan kära Kjeppis 🙂
stonewall Alltid galet svårt (men inspirerande) att försöka få till en topp 5-lista. Here goes, utifrån stundens ingivelse: Arch Enemy Amon Amarth Metallica Sabaton Iron Maiden Bubblare: In Flames, Megadeth, Rammstein, Falling In Reverse
Jocke stonewall 1. Arch Enemy War Eternal The World is yours You will know my name Tre låtar som snurrar i flera av mina spellistor
Lukkinen Jocke War Eternal The World is yours You will know my name Tre låtar som snurrar i flera av mina spellistor Blood Stained Cross är vass. Angela var dessutom lite argare i tonen än Alissa 😉
Kolle42 Omöjligt att ranka, det är mycket gott och blandat som rullar i spellistan: Dire Straits, Metallica, Scorpions, Van Halen, Lynyrd Skynyrd, Sabaton, Nocturnal Rites etc.
stonewall Lukkinen Båda är grymma. Bäst med Angela är enligt mig kanske Under black flags we march. Med Alissa är You will know my name en favorit.
Barry_Carlisle Svårt ju, men kul med alla listor. Zeal & Ardor Alice in Chains Alcest Cult of Luna Judas Priest
Lejon-Fantasten Rekommenderar starkt att kolla på den här videon (som jag länkade för någon månad sedan men som även Nebbiolo länkade igår i Silly-tråden) och slå på hårdrock istället som musik till, faan vad taggad man blir!! 🥳 Edit: pröva att stänga av ljudet på videon och sätt på hårdrocks-musik till videon istället 🙏
Lukkinen Lejon-Fantasten Grymt klipp, men musiken? Herregud… Kan inte med gangsterrapp. Fyra minuter av autotune och “drugs, drugs, fuck, fuck!”. Orka med…
Lejon-Fantasten Lukkinen Grymt klipp, men musiken? Herregud… Kan inte med gangsterrapp. Fyra minuter av autotune och “drugs, drugs, fuck, fuck!”. Orka med… Jag håller med, därav att jag av omtanke ville rekommendera att stänga av ljudet på videon och sedan slå på hårdrock i ett annat videoklipp vid sidan av under tiden man kollar på videon med Kovács 🙏 🥳 den musiken som är i videon får man fan migrän av 😅