LHC har nu gått ut med ett spikat spelschema för herrlagets träningsmatcher inför kommande säsong.
Sju matcher står på schemat, två på hemmaplan - en i Saaben och en i Stångebrohallen.
I Saaben gästar Växjö och fri entré gäller. I Stångebrohallen vankas en retromatch och då är det Frölunda som står för motståndet.

7 augusti 18:00 mot Oskarshamn - Be-Ge Hockey Center, Oskarshamn (Expressen)
16 augusti 19:00 mot Färjestad - Sméhallen, Eskilstuna (TV4 Sportkanalen, TV4 Play)
27 augusti 18:00 mot Malmö - Virdavallens Ishall, Alvesta (TV4 Sport Live 1, TV4 Play)
29 augusti 18:00 mot Växjö - Saab Arena (TV4 Sport Live 1, TV4 Play)
6 september 19:00 mot Frölunda - Stångebro Ishall (TV4 Sport Live 1, TV4 Play)

10 september 18:00 mot Leksand - Balcohallen, Enköping (TV4 Hockey, TV4 Play)
13 september 18:00 mot Örebro - Behrn Arena, Örebro (Sportbladet)

https://www.lhc.eu/article/u1masfw-30c01/view

Fredde Ja det är bara två hemmamatcher och bara två bortamatcher, de andra tre matcherna är ju på neutral plan. Så det ska väl bli trevligt för städerna med inget elitlag att få se riktig hockey i sin hemmaarena eller jag borde nog säga ishall.

Kallzon Stämmer. Corren skriver:

Den traditionella ispremiären i Stångebrohallen i Linköping i början av augusti har ofta lockat mycket folk, inte minst för att se de nya spelarna, men de senaste åren har man valt andra upplägg och i fjol satsades exempelvis på en “LHC-dag” där hela klubbens verksamhet frontades några veckor senare.

Den här gången blir det nu “öppet hus” i samband med herrarnas första gemensamma ispass i Saab arena under förmiddagen 5 augusti.

Möjligt att det bara är en presentation med efterföljande träning, men 10.45 på en måndag, det är en urusel tid för väldigt många, så vidare man inte har semester/är ledig den 5 Augusti.

Men jag hoppas det är som Kjeppis sa:

Kjeppkinesen Tror man satsar allt på retro-matchen

Och är det så, så är det helt rätt. Men om inte, jävligt tråkigt, många som inte kommer kunna gå den 5:e pga. valet av tid, den dagen.

7 dagar senare

Nån som har platskarta för stånkan? Hittar inte!

Bla bla bla öppet hus, meningslösa uppvärmingamatcher och annat bös.

Förläng säsongen och släpp pucken i mitten av augusti när folk börjar jobba så slipper vi denna fars varje år och så kommer grejerna igång någon gång.

Är Bakke med LHC på sommarträningen och försäsongen, nån som vet?

HOCKEY Det man har kommunicerat är att han ska spela med Karlskoga hela säsongen. Däremot kunde man eventuellt få loss honom för någon träningsmatch.

13 dagar senare

Bara 10 dagar kvar till matchen mot Oskarshamn. Den sänds på Expressen och jag har fiskat upp ett gratiserbjudande för att kunna streama matchen:

https://prenumerera.expressen.se/plusallt/kampanj/expressenplusallt_0kr_2m_livesport_superkampanj/?utm_source=internal&utm_medium=site&utm_content=livesport&utm_campaign=2MFREE

Provade precis länken själv och det fungerade bra att skapa ett konto. Två månader gratis med valfri uppsägning. Nu ska jag göra som @Kjeppkinesen och plöja igenom deras låsta artiklar 😎🍻

Klockrent, tack!

FYI: Om man nu vill stanna kvar på Expressen billigt ett tag så kommer ett väldigt bra erbjudande upp när du försöker avsluta prenumerationen. Istället för 200 kr/mån så är erbjudandet 25 kr/mån i 6 mån (sen ordinarie).

Hurble Om man nu vill stanna kvar på Expressen billigt ett tag så kommer ett väldigt bra erbjudande upp när du försöker avsluta prenumerationen. Istället för 200 kr/mån så är erbjudandet 25 kr/mån i 6 mån (sen ordinarie).

Gott att höra om den 25an dwt känns givet att ta, ja va fan då får man väl ha Expressen i 8 månader, det ska väl kunna va bra.

Nils Nog kan du bortse från att Mrmadhawk är anställd där när ett sånt här erbjudande dyker upp?

• Nils svarade på detta.
                • Nils gillar detta

clubenS Nog kan du bortse från att Mrmadhawk är anställd där när ett sånt här erbjudande dyker upp?

Ja kan jag få se en försäsongsmatch och läsa om Sannys tankar så kan jag väl bortse att Svensson orerar över vissa sidor.