Blev för ett par veckor sedan klar med mitt gymnasiearbete. Som den sportfanatiker jag är valde jag att skriva om hur ledarskap och organisation ser ut inom Linköping Hockey Club! Genomförde intervjuer med Stålis, Jakobsson och Östman med otroligt mycket intressant information. Om någon skulle vara intresserad av att läsa bifogar jag en länk nedan:

https://docs.google.com/document/d/1Bdpcuh0tsqkkzhQqMDk2KYz2WbMfO4IoV-1O6NESuVg/edit

98

Vilken trevlig läsning! Väldigt bra jobbat! Blir inte det där högsta betyg så skicka lärarens kontaktuppgifter till mig.

Känns som att Östman, Jakobsson och CJS har precis samma visioner och idéer om hur organisationen ska drivas. Modernt, tydligt och kompetent ledarskap. Aldrig varit så nöjd med personerna på kansliet som jag är nu.

98 Det ska bli underbart att läsa ditt arbete och få ta del av våra ledare tankar och visioner.

Tack för vänligheten att dela med dig dessa viktiga ord. Hat Off 🥰

• 98 gillar detta

Det här ska bli intressant att läsa när mer tid finns att tillgå.

Måste bara säga att efter att ha läst i inledningen och innehållsförteckningen så framgår att din skola och du själv är mer avancerade och ambitiösa än vad jag och Ljunkan var när jag gick där, för jag tror inte att jag någonsin under gymnasiet skrev mer än tre sidor, än mindre skrivet som de rapporter jag senare fick skriva på universitetet. Minst sagt imponerande!

Gud

Det var exakt det jag kände med, var tvungen att både dubbelkolla och trippelkolla om jag verkligen läste rätt på “gymnasiearbete”. Min gymnasieutbildning framstår som ett läger för funktionsvarierade med dubbel nedsättning jämfört med den där pojkens språkkunskaper och ambition. Känns inte något vidare bra alls faktiskt.

Hatten av. Mitt gymnasiearbete hette Tarantino - sex blod och våld. Bra att vissa blir en tillgång för samhället olikt en del andra. Haha . Good work

Minns en inlämningsuppgift jag hade i engelskan på gymnasiet. Lyckades skriva ihop en rapport där jag hade klistrat in några slumpmässiga textrader från en låt av Dr. Dre, utan varken källhänvisning eller någon egentlig förklaring till det. Ganska säker på att jag ändå fick VG på rapporten. Det var den nivån vi hade.

Men det 98 har knåpat ihop ser riktigt bra ut. Spännande att få läsa lite mer kring hur ledarstaben resonerar kring olika saker. Välskrivet!

Kjeppkinesen Min gymnasieutbildning framstår som ett läger för funktionsvarierade med dubbel nedsättning jämfört med den där pojkens språkkunskaper och ambition. Känns inte något vidare alls faktiskt.

Kan vara så i kinesiska arbetsläger har jag förstått. Tack för förtydligandet 🇨🇳

Sillen Kan vara så i kinesiska arbetsläger har jag förstått. Tack för förtydligandet 🇨🇳

Ja, man börjar med arbetsläger från årskurs 1-9 och sen blir det tre år i omskolningsläger. Och om du har ADHD och svårt att koncentrera dig så skickas du vidare till koncentrationsläger.

Kul initiativ och välskrivet arbete! Garanterat toppbetyg 💪

• 98 gillar detta

98 riktigt imponerande! Håll i ditt intresse för sport och ditt intresse för utbildning och skolarbete så går du en ljus framtid till mötes. Högskola/universitet och med fortsatta prestationer likt denna blir du högintressant anställa oavsett vilken utbildning du skaffar sig.

Lycka till! 🤗

Tack samtliga för era positiva reaktioner. Tro mig, det värmer oerhört mycket! ❤️

Det var en lång väg till den slutliga inlämningen, framförallt eftersom att det var svårt att välja ut vilka delar från intervjuerna som skulle vara med. Men jäklar vad nöjda vi blev med slutresultatet! Oroa er inte för lärarens respons. Som det LHC fan han är var det nog den roligaste rapporten han kommer läsa i år 😀

Jävlar! Läste ”Gymnasiearbete” och tänkte att jag kunde läsa igenom det på några minuter innan jag somnar. Men det här får jag läsa någon dag när jag har mer tid.

När jag gick på gymnasiet kammade jag in ett VG på en bokrecension av en bok jag ej läst! Starkt ändå 😅

Av språket, källhänvisningar etc att döma känns det här snarare som ett arbete på universitetsnivå. Grymt jobbat! Ser fram emot att läsa hela i lugn och ro!

Har inte hunnit läsa igenom men vill understryka till alla födda 94 och tidigare som läste enligt tidigare betygssystem att ni levde i en utopi utan dess like. Ville man komma in på handels och betygen inte riktigt räckte till kunde man läsa en kurs i att stycka en gris som utökat program och stryka annat mindre bra betyg.

Ser fram att läsa så småningom!

Hockeytröjan Jävlar! Läste ”Gymnasiearbete” och tänkte att jag kunde läsa igenom det på några minuter innan jag somnar.

Hehe, samma här. Skrev “specialarbete” (som man skulle göra i årskurs tre på gymnasiet) om hajar och det skulle vara MINST 10 sidor A4. Omöjligt tänkte jag. 10 SIDOR!!!? Det löste sig med markant höjd fontstorlek och massa bilder. Fick en 5:a (vilket alltså på den tiden var det högsta betyget).

@“Jocke”#p5 bara på ditt specialarbete gillar jag dig. Tycker nästan allt med hajar e fascinerade. Samt att Jaws gjorde mig så rädd som liten så jag trodde det fanns hajar i simhallen med.