Kapten Duck Men oavsett hur det går så är jag stolt över laget. Vi har visat att vi blir att räkna med. Några små justeringar till nästa år och vi ska fan kunna utmana på riktigt.
Ja hopp då måste vi vinna 4 matcher i rad om vi ska spela vidare i år. Ja som många av oss är jag också jävligt stolt över vårt lag. Vi gjorde det som inga trodde att vi skulle göra, vi tog oss till topp 6 och sedan så gav vi Skellefteå än jävla match. Hur det än är så har vi inte än förlorat denna serie, visst det ska mycket till, men vi har ju visat att vi är ett lag som är svåra att vinna över.
I denna match så är jag väldigt nöjd med perioderna 3 och 4, där gjorde vi vårt bästa spel och Skellefteå vart rent av tagna på sängen. Visst vi borde ha avgjort matchen då i den 4 om bara puckfan har gått in, men tyvärr så ville det sig inte.
Myrenberg i målet gjorde ett fantastiskt jobb den tredje gången i rad, han har verkligen visat att han är en målvakt att lita på. Nu måste han få stå flera matcher nästa säsong än denna, på så sätt har vi SHL bästa målvaktspar, Det bådar gott för nästa säsong.
När man tittar på detta slutspel, och hur våra hjältar tar sig an uppgiften. Så det känns lite tråkigt att flera av de som kommer att lämna laget och inte kommer att finnas med nästa säsong. Men livet går vidare och det gör LHC också.