Kallzon Finns bara biljetter kvar till bortasitt och bortastå verkar det som. Hur gör man om dessa inte säljer slut? Känns ju sådär att skriva en publiksiffra på 8000 om det bara finns biljetter kvar där 😅
Metallica Skellefteå har helt klart haft det lite småskönt än sålänge.. Med två raka hemmamatcher i sin inavlade lilla by. Ingen har riktigt ifrågasatt deras insatser enbart för att de har lyckats snubbla in två puckar i förlängningsperioderna. Imorgon ska vi dra ned byxorna på dem och dela ut rikligt med smisk. Fullt ös på läktaren hela kvällen och skoningslösa på isen.. Välkomna till Linköping.
Nils Ja nu vill jag se två hemmavinster i rad, vi vet ju att vi kan om vi vill. Visst det kommer att bli två tuffa matcher, men som de föregående två så var vi det bättre laget, även om Skellefteå lyckades ta hem segrarna. Kan vi bara utjämna denna serie till 2-2 så kan det bli en trevlig tillställning de sista 3 matcherna. Hur som helst så måste vi nypa en bortamatch om vi ska lyckas att gå till semifinal.
Nils Stople in Ja om vi tar dessa två matcher så blir det garanterat en hemmamatch till som vi kan se fram emot. Så nu har vi allting i vår hand, med att börja att vinna över Skellefteå inte bara en utan fyra gånger, ja då är de klart för en ljuvligare vår.
Strategen LaumannBingo Man vill hålla honom i träning i fall man får skador? Och för att han utvecklas av det.
LaumannBingo Strategen Träna får han göra hur mycket han vill. Men ska vi ha en chans vill jag inte se honom på isen så länge vi har 6 hela & friska backar
MrNebbiolo Snälla snälla snälla vinn bara idag Cluben! Skiter fan i hur det ser ut! Den stora dörren bara öppnas om vi vinner idag! Vi ses i SAABEN! 💪
edenbrah Hoppas verkligen hela arenan chippar in ikväll & visar hur efterlängtat slutspelsmatcher i SAABen har varit
exile82 Jag har mycket respekt för Andreas Johnsson, framför allt för hans betydelse i deras PP. Hoppas att han är med på bussen för eventuellt spel i match 4, spelar han redan idag så sjunker mitt hopp rätt mycket… 😒
Hotspurs Vore kul att få se lite fler matchtröjor på läktarna idag också och/eller halsdukar………. KÖP !!!!! Helvete vad mäktigt det är i introt när Lejonet kommer och går i spelargången och man sedan ser Lejonet ryta ut mot Stora torget btw.
Weteran För den som tror på tredje gången gillt kan ju nämnas att två av de gånger ett 0-2 underläge vänts är det MOT oss. Växjö 2016 & HV 2008…
alfie Japp, och som bonusinfo har vi vänt 1-3 en gång (Frölunda 2010) och tappat 3-1 en gång (Frölunda 2006).
Kallzon Skellefteå har vunnit två matcher i OT men trots det skriver Norrans motsvarighet till Bergsten att det saknas vinnarkultur i SAIK även i år. Ursäkta? Helvete vad bortskämda med framgångar de är i den staden. Spyr.
Metallica Kallzon De har väl fem raka finalförluster? 4 i SHL och 1 i CHL. Sedan kan man argumentera för att det är imponerande att ta sig dit säsong efter säsong.. Absolut. Men det är nog inte många lag i Sverige som har sumpat lika många finaler de senaste 10 åren.
Kjellman Kallzon De kanske tar sig dit för att de helt enkelt är så bra men förlorar för att se saknar kulturen? 🤔
Kallzon Metallica Delade texten i den allmänna tråden om SHL/Slutspel om någon vill läsa hela. Det är helt sant. Men tycker det blir skevt när han drar slutsatsen att vinnarkulturen saknas i år också. Man kan prata om tur men de har lyckats vinna två matcher trots att de blivit utspelade. Det tyder väl på någon form av vinnarkultur i min bok. Det är ju det slutspel handlar om - att vinna. Vi har gjort två bra matcher men det betyder inte ett skit när vi förlorat båda.
P22 Måtte få en tidig födelsedagspresent (fyller imorgon) ikväll från LHC gärna en vinst tack 🤗 Kom igen Cluben!🏒