Driver73 wrote

Enligt vad jag hört kommer Daniela vara den enda av de två som återkommer efter OS. Det verkar som Christiane inte kan lösas ekonomiskt.

För vidare diskussioner gällande LFC finns även ett forum på följande länk LKPG Support.

jäkligt tråkigt om så är fallet, men vi skall väl vara glada att vi har en brasilianska kvar 🙂 helst av allt ser jag ju Marta i laget men det är nog en omöjlighet. vidare kul att Öqvist gjorde en sådann bra comeback efter skadan hon drog på sig i OS.

Kom igen nu Linköping nu tar vi SM guldet i damallsvenskan!!!

dom förtjärnar mer publik än va dom har på matcherna!

En rolig grej jag fick syn på när jag surfade runt på tv4:s lokala sidor (som för övrigt heter TV4 Norrköping, av någon jävla anledning).

Kul grej dock. (titta på de båda fotbollsrubrikerna) Forza Linköping!!

Inte en jävel som kriver här inne på forumet. Kan det tänkas vara så att alla har varit på folkungavallen? 😉

Nu har LFC slagit LHC:s publikrekord. Rätt kul faktist. 9413 personer såg flickorna få pisk av Ume.

det ända dom lyckades med var väl att skämma ut lejonet på tröjan

Det blev precis som jag trodde. LFC fick guldfrossa och tog inte chansen när dom hade den.

1-4 och det var nästan i underkant. Men publikrekordet var ju lite småkul faktiskt. Nytt damallsvenskt rekord genom tiderna om jag förstod rätt? (Att 90 % hade fått fribiljett från olika håll behöver vi ju inte prata om :wink: )

// MagnuM

Guldfrossa vet jag inte. LFC mötte ett bättre lag. Det var tydligt att det saknades spets i anfallet och det finns också brister i försvaret. Till råga på allt får Öqvist spring utan boll på sin högerkant större delen av matchen - definitivt slöseri med kapacitet. Sen verkar det saknas lite på bänken också eftersom inga försök att vända matchen gjordes genom byten. Jag är också lite imponerad över vilken bra bollkontroll som Umeåspelarna har (och då menar jag inte bara stjärnspelarna).

Kul att det var så mycket folk på plats! Tråkigt att det var många som säkert inte såg så bra. Tråkigt att det inte blev mer spännande.

Och som en väns barn sa; "Det var mer folk på LFC än vad det någonsin har varit på LHC"!

danme wrote

Och som en väns barn sa; "Det var mer folk på LFC än vad det någonsin har varit på LHC!"

..och den logiken med att jämföra antalet platser i en utomusarena (även om jag aldrig har sett Folkungavallen som en arena) med en ishockeyarena är ganska orelevant. Men det var gulligt..

Pucken wrote

det ända dom lyckades med var väl att skämma ut lejonet på tröjan

Jag gillar inte heller damfotboll och det faktum att LHC lägger resurser på annat än ishockeyn, men etta i serien är väl knappast att skämma ut sig. Alla lag förlorar någon gång.

1986 wrote

etta i serien är väl knappast att skämma ut sig. Alla lag förlorar någon gång.

Bra skrivet av 1986.

Hur gärna man än vill kommer man ju alltid förlora matcher under en säsong. Jag tycker ju å andra sidan att det var jävligt starkt av tjejerna att vara förlustfria i nästan ett helt år (Första förlusten på nästan 12 månader kom ju i sista matchen innan OS-uppehållet). Det å andra sidan hade ingen noterat här inte.

Jag hoppas verkligen att tjejerna lyckas hålla undan resten av säsongen i alla fall så de kan plocka hem SM-guldet!

Riktigt kul att höra den publiksiffran som var på matchen mellan LFC-UIK
tråkigt att dom förlorade dock men fortfarande är det inte kört förväntar mig helt klart att UIK åker på käftsmäll idagens match mot Djurgården/älvsjö då är det helt plötsligt LFC som har avgörandet i egna händer!!

Kom igen tjejer!

Djurgården har hjälp linköping genom att spela 3-3 mot UIK.
UIK fick även ett helt korrekt mål bortdömt men det är bara tacksamt för Linköping. Nu har Linköping avgörandet i egna händer!

Linköping vann sin match idag mot Kristianstad med 7 - 0 så nu så hänger allt på tjejerna!

16 dagar senare

Linköping förlorar mot AIK har tåget gått?
vad tror ni?

Två gånger har nu LFC spelat bort guldet som de haft i "egna händer". Sånt får inte hända om man ska vinna.

Umeå kan möjligen förlora nästa match när de möter Örebro, men jag tror det ska mycket till för det. Mao tror jag det är kört för LFC:s del.

:evil:

Jag tror det tåget har gått i år. Förresten, såg ni highlightsen från matchen? Vilka jävla mål AIK gjorde!
Bl.a. ett stenhårt skott från 35 meter i krysset.

4 dagar senare
Hellraiser wrote

Jag tror det tåget har gått i år. Förresten, såg ni highlightsen från matchen? Vilka jävla mål AIK gjorde!
Bl.a. ett stenhårt skott från 35 meter i krysset.

jag håller med dig, det var riktigt fullträffar!
man får väl Gratta UIK då men hoppet är det sista som överger en!
Är ändå imponerad av Linköpings säsong! det har trotts allt varit hårt denna säsongen! vi kommer igen nästa säsong! hoppas bara att vi får behålla våra brasilianskor.

esset_87 wrote

hoppas bara att vi får behålla våra brasilianskor.

Det återstår ju att se. Nu har det ju dragits igång en "super-liga" i nordamerika. Daniela och Christiane var draftade snabbt. Men det hänger ju lite på vad de själva vill också.

8 dagar senare

umeå mästare i damfotbollen för etthundratrettiosjätte gången (eller något liknande) Fråga: Exakt Hur KUL är den här ligan?
Följdfråga: Hur länge ska LHC satsa på det här?
Hur "spännande" blir någon liga när ett och samma lag prenumererar på guldet? LFC:s försök att utmana har hittills kammat noll.
:roll:

Kanske "off topic" i en "off topic-tråd", men nu har man även knutit volleybollen i stan till sig. Man kraftsamlar kring alltmer - men uppenbarligen bara det inte är kring den mer publika herrfotbollen. Detta där stans småklubbar aldrigt tycks kunna enas om att samarbeta, utan hellre harvar runt i de lägre divisionerna.

Feta Morsan wrote

umeå mästare i damfotbollen för etthundratrettiosjätte gången (eller något liknande) Fråga: Exakt Hur KUL är den här ligan?
Följdfråga: Hur länge ska LHC satsa på det här?
Hur "spännande" blir någon liga när ett och samma lag prenumererar på guldet? LFC:s försök att utmana har hittills kammat noll.
:roll:

Kanske "off topic" i en "off topic-tråd", men nu har man även knutit volleybollen i stan till sig. Man kraftsamlar kring alltmer - men uppenbarligen bara det inte är kring den mer publika herrfotbollen. Detta där stans småklubbar aldrigt tycks kunna enas om att samarbeta, utan hellre harvar runt i de lägre divisionerna.

Marta lämnar ju UIK nu, så det kanske är större chans för andra lag nästa säsong?

Angående herrfotbollen så har iaf jag ingen brådska. Om den kommer så är det bra, framför allt för att smacka till surbullestan. Annars kan det kvitta. Hockey är nummer ett!!!

jag tror att UIK kommer få fram en ny skyttekung men klart att det underlättar för utmanarna att Marta lämnar. det är trotts allt världens bästa anfallare de har haft. LFC färväntar jag mig att vi värvar bra och förståndigt hellre färre värvningar så länge det är säkra kort.

Det är väl inte klart att Marta lämnar Umeå? Hon är draftad av något amerikanskt lag, hennes kontrakt utgånget men senast jag hörde något var det att Umeå skulle försöka få tillbaka henne, inget definitivt besked har väl kommit?

Jag har för mig att jag läste att hon kommer dra till USA för att spela i den nya "superligan" där. Men jag är inte helt säker på det.