Som clubenfanatiker så har jag aldrig förstått vitsen med att LHC går in och samarbetar med ett lag - som inte något med hockey att göra. Det tar bara onödig tid, och jag ser hellre att krutet läggs på hockeylaget Linköping HC och det som dom håller på med, nämligen A-lags, juniorlags och damlagsverksamhet.
Jag ogillar att se Clubens märke på LFC:s tröjor, skit samma om det har med damfotboll eller herrfotboll att göra.
Som sportfanatiker så anser jag att damfotboll, på underhållningsnivå, är ett skämt. Tyvärr.
Självklart ska dom ha rätten att idrotta på hög nivå och det får dom gärna göra för mig. Men jag tycker att damfotboll har haussats upp till en sjukt hög nivå. Jag menar, ett seniordamlag förlorar mot ett P15-lag i en träningsmatch. Borde då inte P15-serierna få mer uppmärksamhet?
Jag förstår inte att Tina Nordlund under ett tal på fotbollsgalan för X antal år sen kan gå ut och såga medier för att det är för lite damfotboll i tidningar, radio och TV - när intresset för det är riktigt, riktigt lågt jämfört med många andra sporter som folk istället vill se (och jag syftar inte bara på herridrott).
Nu säger jag självklart inte att dom inte bör få någon uppmärksamhet i riks- och lokalmedia men jag tycker det har blivit lite förstorat dom senaste åren, pga ett VM-silver som lika gärna ett pojklag kunde tagit - om dom vart tjejer, alltså..
Som sagt, jag smutskastar inte damidrott eller damfotboll och tycker det är helt värdelös, men det finns ju knappst något underhållningsvärde i det.