Russel och Törna är ju “gnuggisar” och kommer inte acceptera om Robin inte gör skitjobbet. Det kommer synas direkt om det fuskas.
Nu har jag hämtat kaffe och fått tänka lite.
Jag tror detta är bra. Visst, vi kan alltid diskutera Törnas kvalité men nu får vi spela det laget vi har.
Jag tror Östman tänker enligt följande, eller så så överdriver jag mina egna tankar.
Det är inte poängproduktionen som har varit Kovacs svaghet. Det är inte därför han befinner sig på den platsen han gör idag. Här handlar det om en balans genom att få spela med personer som sliter och ha få ut mer eller lika mycket av sin produktion. Det har uppenbarligen inte fungerat med Shore och Russel har alla tjatat om ska spela med Kovacs. Den tredje länken får helt enkelt bli Törna som får parkera framför mål. För jag vill inte påstå att Ellie har varit bättre direkt än Törna och Little och Kovacs skulle nog inte fungera så som situationen ser ut.
Jag tycker kedjan ser ganska balanserad ut efter de förutsättningar vi har och utan att förstöra andra kedjor som faktiskt fungerar.
Återigen, i denna formation kan Kovacs inte gömma sig utan här är det 110% slit som gäller.