Nu är inget klart gällande topp sex men jag vill ha SAIK, även om det inte blir lika kul publikmässigt ser jag att vi största chans där när alternativen är Växjö och Frölunda. Varför tänker jag såhär?
Skellefteå är redan skadeskjutet, det är uppenbart.
Det Färjestad var år 2022 är lite vad vi är nu, visst de hade ett bättre lag bland forwards men fan inte på backsidan. Fanten är vår Lennström och Hulta är sämre än Virtanen men på slutet liknande.
Kolla hur Färjestad mötte SAIK då, spelade oerhört fysiskt, sen visst de lyckades vinna första borta med lite tur men framförallt investerade man, byte för byte, match för match. Skellefteå har precis samma problem nu, de har många skickliga spelare men backsidan är inte byggda för att det smälls på.
Vi har forwards för att kunna investera, även backar, det ska smällas på något svårt, investera löpande.
Jag tror vi kan störa ut Skellefteå ordentligt när ribban för utvisningar höjs och de inte får tusen PP per match.
När det dessutom är Pudas och Andreas Johnson som är skadade nu, två direkta nyckelspelare finns mycket att plocka där. Ananlysera Pudas skada framförallt och jobba där. Det kan låta hemskt men det är så man vinner. Mitell var expert 2022 på att analysera sina motståndare och är det fortfarande.
Viktigt att tränarna gör läxan, oerhört mycket svårare mot både Frölunda och Växjö att få fördel eftersom de lagen klarar detta mycket lättare.