Jag tycker man kan diskutera kritik mot, eller tips för, en läktarkultur, som ni som inte gillar WL, gillar.

Alltså vad ni vill ha istället. Hur WL ska förändras etc. En del ville stänga av alla som inte skrek, en del vill stänga av hela ståplats.

Den diskussionen hör inte hemma i ”hur man tar läktarkulturen framåt”. Utan ta det här istället.

Enkla svaret är väl att det är ett samhällsproblem. Läste under morgonen i Corren att man tvingas stänga flera fritidsgårdar i Linköping eftersom det förekommit hot, bråk och stök. Hur man ska lösa det? Ingen aning.

Lokalpatrioten som ni som inte gillar WL

Du får nog precisera “ni som inte gillar WL”. Jag gillar inte folk som maskerar sig och slåss i Clubens namn. Jag gillar inte heller att WL (vad det verkar) tar lätt på det. Innebär det att jag inte gillar WL?

Jag är på hockey live i Linköping jävligt sällan. Men om wl kritik stämmer så kanske de wl i viss mån isåfall kan yttra vilka inom ordningsmakten som de tycker gör ett bättre jobb. Låta dessa personer få mer inflytande (även om jag egentligen hatar daltande med de som uppför sig illa). De kan vara de som i första skedet pratar med eventuella våldsverkare. Vid sidan av det ha lite mer folk från ordningsmakten på plats sett till antal.

Jocke

Varför ska jag precisera det? Du vet väl bäst själv vad du tycker om WL?