Intressant läge, laget kan utmanas igen av Östman.
Det finns många som borde vara revanschsugna efter torsdagen. En match med många individuella misstag men där vi samtidigt återigen visar att vår offensiv hotar ALLA lag i serien. Går Markus Ljunghs styrning in när det står 1-1 tror jag precis som Fanten sa i corren att vi vinner matchen. Istället gör Ejdsell målet och pendeln svänger.
Mål förändrar matcher och jag har kollat i efterhand, rent krasst är det inte kattskit, man kan inte bli för låg vid torsk eller för hög vid vinst. Det gör laget bra, de ser nästa match efter torsk och gräver inte ner sig. Färjestad är ett riktigt bra lag med tunga och även skickliga forwards, det kommer du inte runt.
Det är två horribla ingripanden av Ehn och två horribla av Fanten. Återigen, misstag kommer göras. Det är andra problem som skapar frågetecken.
Bouma har varit sämre efter sin avstängning, bränt flera kanonlägen framåt, tydligaste är friläget mot Luleå men det är sekundärt, hans mjukhet gillar jag inte nu. Hoppas det förs dialog och han visar något annat idag.
Strandberg är direkt usel. Tyckt oerhört synd om Elie som krigar och försöker skapa på egen hand men det är inte lätt i en kedja med Gallo och den spelare Strandberg är nu. Har PJ meddelat att LHC inte förlänger?
Hulta… Alltså vi vet att han hade blomstrat i annan förening om vi gör det, jag är dock inne på att dessa pengar går att göra något bättre med. Bänka honom nu men om någon vill ta över kontraktet efter säsongen är jag öppen. Vi kan inte ha en spelare som kostar som Hulta som endast är bra med vår bästa back i övrigt. Inte ett rätt gör han på isen!
Jag hoppas vi kan få en bra start, vi möter ett lag i fritt fall, får vi tidiga mål här är mycket vunnet. Rögle är sjukt instabila mentalt.