Metallica Om bara Högga står på huvudet och Rattie gör 3-4 poäng så vinner vi. Enkelt!

Ja visst kan de vara enkla poäng att behålla hemma, det är faktiskt en enkel match om alla gör vad de ska. Men sedan ska ju matchen spelas och då kan ju saker hända som vi inte är beredd på. Men nog har vi största chansen att vinna denna match när den spelas i vår hemmaborg.

Med Bouma borta bör Gallo få ta klivet ner från läktaren. Nog borde han med revanschlusta och rätt lekkamrater kunna göra kaos med Leksands backar.

Altavista Absolut - Gallo har en väsentligt högre nivå i sig än leksands backar så det borde inte vara några problem…. Särskilt på hemmaplan där vi enkelt kan vinna poängen och alla går hem glada 🙂

jg En inneboende potential som lätt går det otränade hockeyögat förbi…

Uppmanar alla med hjärtat på rätt ställe att köpa biljett till matchen! Det där jävla laget från Dalarna går ju ganska bra så alla deras medgångssupportrar kommer garanterat på torsdag. Minns med fasa en match för några år sedan när mer än halva SAAB hade vita tröjor på sig! Mitt hjärta klarar inte det igen

Altavista Han gjorde ju trots allt fyra mål mot Leksand förra säsongen så han är ju van att göra kaos med Leksands backar. 😉

Jag har ingen bra känsla, två lag som går för revansch och Leksand är oerhört bra på bortaplan den här säsongen. Nej jag vill ha fel men det här blir tufft. Viktigt att de tvingas ställa Mantas och inte Filip Larsson!

MrNebbiolo Viktigt att de tvingas ställa Mantas och inte Filip Larsson!

Vete fan, Larsson hade 71% mot oss senast.

Har vi lärt oss något, så är det att vi måste uttnyttja att vi har fördelen med byten, när Elvenæs är inne så ska vi har våra mest stabila defensiva backar inne, han ska nötas ner till fornlämningarna från slaget vid stångebro.

HNez Ja, nu har ju Leksand ganska fin bredd men just Elvenes hade lekstuga mot oss senast och är väl arguably SHLs bästa spelare de senaste 2 månaderna. Är han på isen så ska Ehn va det också. Gärna även Fanten.

Hoppas man ändrar i backparen nu. Hulta blir bara sämre och sämre ihop med Nyberg och förhoppningsvis är Hävelid tillbaka som kan gå in där istället. Fanten+Hulta lär väl aldrig hända tyvärr.

Viggen Är Högberg sjuk?

Ja Högga är sjuk, det stod om det i Corren idag. Slänger in en liten radda text här nedan, från Corren:

"Inför mötet med Leksand är Marcus Högberg nämligen sjuk.
              – Vi får se hur det blir. Jag är ingen läkare, men blir han bara frisk ska han kunna spela, säger Klas Östman."