Kjeppkinesen Jag måste också erkänna att jag är halvt illamående av nervositet. Jag brukar vanligtvis inte bli så nervös, men nu bävar jag för hur det kommer bli i SM-slutspelet med Cluben om det ska vara så här jobbigt varje match. Fyfan.
NorthLondonForever Skulle Bystedt kunna bli en Johan Franzén-typ? Har storleken och tekniken, men har han det i sig att bli lika fysisk och oöm? Inget man ser idag eller denna säsong. Kan man se det på sikt?
LaumannBingo NorthLondonForever Det har jag väldigt svårt att se… känns inte som en kille som trivs när det hettar till. Visst han är ung men dom tendenserna har jag inte sett tillstymmelse till
alfie Jahopp. Fan. Men ganska tydlig skillnad i skicklighet. Sverige hade behövt ha intensiteten från första 10 i hela matchen för att ha en chans. Ganska solklart vilket lag som är bättre
Matematikern HlinkaHlavac Ser klen ut. Dansa lite på offensiva blå och lägga in höstlöv förbi skymning kommer det inte bli någon dunderhoung over there direkt med tanke på att varenda back-krake i AHL gör det 7 gånger i veckan 9 månader om året. Inte speciellt unikt.
Kjeppkinesen USA är bra. Men så jäkla mycket bättre är man inte. Vi har haft enormt många lägen som vi skulle ha gjort mål på samtidigt som vi släpper in halvlägen eftersom vi har en iskall målvakt. De två första perioderna så har knappt USA några heta målchanser alls.