Lukkinen Metallica …och med tanke på hur Sverige spelat kvartsfinal och semifinal kommer USA mosa oss i finalen.
Kjeppkinesen Kjeppkinesen Mitt tips inför morgondagen: Tyskarna skickar ut Norge efter sudden. Sverige kommer slakta Tjeckien och finnarna skräller mot USA. LHC vinner i Sundsvall och HV förlorar. Fan också USA vänder. Jag trodde verkligen att jag var speciell där för en stund. 🙁
Metallica Hemmafördel kombinerat med att många i årets trupp redan har slagit USA i U18-finalen ger oss en edge. Tror Juniorkronorna vinner denna men det blir riktigt tight.
alfie M.Hävelid är så jävla fin på den här nivån! Rejäl, snabb till beslut, precisa passningar, oväntade och kreativa grejer offensivt. Hoppas och längtar tills han översätter detta till seniorhockey!
alfie alfie Mycket beröm av självaste Nicklas Lidström också för snabba beslut och att han är rejäl i egen zon
Cluben89 Någon mer än jag som reagerade på att domaren inte blåste av och realiserade den svenska utvisningen där direkt? Svensk spelade ju ner pucken i rundeln men domarn lät spelet gå…. Domarmiss bakom 1-0…
P22 Bystedt kedjan har direkt ingen bra kemi med varandra tycker jag. Nästan varit så hela turneringen om man ska jämföra med Östlund kedjan. Ja dom har spelat mycket ihop tidigare men ändå. Östlund är jag imponerad. Väldigt kreativ och skicklig med puck. Det hade man ju hoppas med Bya i JVM. Man vet ju vad han kan prestera.
Kjeppkinesen Jag tycker Sveriges spel påminner en hel del om hur vi spelar när en av backarna följer med upp i offensiven.
alfie Hugo behöver städa undan sina misstag om han ska bli nåt på seniornivå. Känns som att Bystedts självförtroende är i botten. Försöker (ibland) men tar konstiga beslut och är inte alls vän med pucken.
P22 alfie ja det såg man tidigt under turneringen. Man hade hoppas det skulle lossna. Minns att han var så mäktig förra JVM.