Kolle42 Skön start på kvarten v Schweiz. Kul att tjeckerna skrällde ut Kanada. Vad föredrar @Lukkinen Heeeey hey baby eller Söte Caroline?
P22 Bya har rätt svårt tycker jag, han får inte ut så mycket som han brukar få göra. Han var mer dominerande i förra JVM. Kanske släpper mer om Sverige går vidare till semin.
Bowmore P22 Tycker Bya har stått och stampat hela säsongen. Trodde han skulle ta ytterligare kliv och blomma ut ordentligt i år. Han gör det lite för svårt för sig många gånger kan jag tycka och måste nog inse att det är det enkla som är det svåra.
P22 Bowmore Det gör han faktiskt. Jag hade hoppas också det skulle lossna under JVM och få lite självförtroende igen så han kommer tillbaka stark till LHC men det vill sig inte riktigt.
alfie Bya ger ett ganska nonchalant intryck. Är väl bara hans stil och inte så mycket att säga om men känslan är hela tiden att om han bara tar i kan han göra lite som han vill.
alfie alfie Om man får spekulera fritt utan belägg (och det får man på ett forum) är jag rädd att Bya kan va en sån där jättetalang som levt på detta och inte helt och hållet ”gjort jobbet” för att maxa sin potential. Den känslan förstärks av bröderna Hävelids omdöme om honom i AB: Älskar mat, kan inte sluta äta och han tycker om det mesta: hamburgare, pizza, sötsaker. Allt möjligt trycker han i sig. Bakelser! Det är hans favorit. Bra med allt som har med boll att göra, det måste vi ge honom.
MikeOConnor Överskattning eller pressade av hemma-JVM? Känns mer som det första och att vägen till finalen började tänkas på…
Lukkinen Visst att Bya borde tagit nästa steg men en som försvunnit helt ur JVM är Wagner. Är han ens med? För övrigt är #12 Östlund extremt ineffektiv. Och EdstrOOm, kan han bara göra mål mot oss eller? Dussinlirare i JVM.
VarmkorvMedSenap Schweiz ska vi bara ta men jag har dåliga vibbar nu. Sverige har inte varit allt för övertygande och med 3v3 känns det som att Schweiz har övertaget