• Redigerad

Saknade spelare:
Henrik Törnqvist - skadad
Markus Ljungh - skadad
Linus Hultström - sjuk?
Marcus Högberg - sjuk?

Fem senaste:
Malmö - Linköping 1-2
Leksand - Linköping 0-4
Linköping - Modo 4-0
Linköping - Frölunda 0-2
Linköping - Örebro 2-4

Lagstatistik:
GFA - 2.78
GAA - 2.51
PP - 22.58% PK - 75.44%

Interna poängligan:
Ty Rattie - 24P (10+14)
Broc Little - 19P (9+10)
Jesper Pettersson - 13P (2+11)
Sebastian Strandberg - 12P (6+6)
Linus Hultström - 12P (4+8)

Interna målvaktsligan:
Marcus Högberg - 20 matcher, 92.23% och 2.33 GAA
Jesper Myrenberg - 6 matcher, 92.61% och 2.21 GAA

Saknade spelare:
David Lilja - skadad
Oscar Eklind - barnafödsel?

Fem senaste:
HV71 - Luleå 3-4 OT
Luleå - Växjö 0-2
Luleå - Skellefteå 2-0
Örebro - Luleå 5-2
Luleå - Oskarshamn 4-1

Lagstatistik:
GFA - 2.59
GAA - 2.14
PP - 29.87% - PK - 86.67%

Interna poängligan:
Oskari Laaksonen - 17P (2+15)
Linus Omark - 16P (7+9)
Marcus Hardegård - 16P (4+12)
Oscar Eklind - 15P (12+3)
Brendan Shinnimin - 14P (7+7)

Interna målvaktsligan:
Matteus Ward - 16 matcher, 92.11% och 1.65 GAA
Joel Lassinantti - 10 matcher, 88.94% och 2.52 GAA

Tidigare möten:
Luleå - Linköping 4-1

Kom igen Cluben!

edenbrah

Detta väcker frågor om Myrenbergs status. Varför matcha en halvsjuk Högberg när vi har en Myra som hållit två raka nollor om inte han också är krasslig?

Hoppas vi jobbar på med samma disciplin gällande att inte besöka utvisningsbåset, Luleå är riktigt vassa i PP för tillfället

Kallzon

Från correns artikel LHC-backen om succén: “Inte så att jag är chockad”:

Backen Linus Hultström blev sjuk och spelade inte alls senast. Målvakten Marcus Högberg kände sig krasslig under matchen och är ett stort frågetecken.

Liten snabb titt på Luleåforumet så såg man att dom inte alls nöjda med insatsen mot HV igår, lyckade dock ro hem segern tack vare sitt vassa special teams. 100% i såväl PP (2 mål på 2 försök) som BP (0 insläppta på 6 utvisningar).

Köp biljett! Spelschemat på hemmais är:

9/12 - Luleå

26/12 - Hv (nästan slutsålt)

11/1 - Malmö

Så passa på att gå på hockey imorgon! Det dröjer ganska länge till kommande matcher!

Precis nu återstår det 1670 ordinare sittplatser. 3354 platser upptagna, 66,8% beläggning. En del av det (>1000?) är dock säsongskort så därför får man nog räkna bort ett antal då det inte är garanterat att alla med säsongskort är där.

MTCluben

Dock redovisar man antal sålda biljetter, inte faktiskt antal åskådare i arenan.

MTCluben

Men alla säsongskort ingår väl i publiksiffran? Jag har säsongskort men var inte på matchen mot FBK där det var fullsatt, Så den skulle ju egentligen varit 8189

Konstigt att inte fler vill se Sveriges bästa hockeyspelare Omark lira. Han borde ju ensam kunna dra fulla hus med tanke på att han leder poängligan med dubbelt så många poäng som tvåan Rattie.

Kolla t ex här på eliteprospects hur många mål han har gjort i år… nu ska vi se här…. detta måste vara fel länk…. Vad konstig… någon som heter likadant som Linus Omark men som bara har gjort ynka 7 mål och 16 poäng på 24 matcher… hmm… Var är den rätta Linus Omark? Den Omark som jag har läst om i Aftonbladet ska vara Sveriges i särklass bästa hockeyspelare… Som skulle vinna poängligan överlägset och som skulle hota Loobs rekord. Vad konstigt, jag får nog be om att få återkomma i nästa liv eller i en annan verklighet för jag hittar inte honom någonstans…

@Lukkinen @Kallzon Båda ni har rätt, självklart räknas säsongskortsplatserna som sålda platser och därmed bidrar till matchsiffran. Det jag försöker förmedla med min information är dock hur många som väntas komma på matcherna. Men antar att det också förmedlar den förväntade publiksiffran. Man får se det som man vill, användbart till båda 🙂

Ett riktigt hatlag som kommer på besök imorgon. Ser hellre Växjö än Luleå faktiskt. Går inte ens gratis mot det där skitlaget - fyfan.

Tråkigt om ryktet är sant, att Högberg är sjuk. Var det inte surr tidigare denna säsong om att Högberg var just sjuk?

Tror faktiskt detta är en match som passar oss. En målsnål tillställning där LHC har snäppet vassare spets. Dessutom är Cluben alltid som allra bäst dagarna innan ett långt uppehåll..