Jag tänkte att det kunde vara lite givande om vi, i ödmjukhetens och självinsiktens tecken, kunde ha en tråd för att lyfta fram ens framtidssyner som helt eller delvis redan motbevisats. Det kommer göra oss till större människor, bättre analytiker och kanske få framtiden att kännas lite mer intressant.

Det kan vara stort som smått och kan delas med eller utan kommentarer eller försvarande omständigheter.

Börjar med två förutsägelser som jag tycker redan åldrats småpatetiskt:

Jag hävdade att den individuella skickligheten var låg i laget och att man mot de allra flesta motståndarna inte skulle förmå att driva spelet under längre perioder. Oavsett tränarbyte eller annat spelsystem. Nu har man fått ihop fyra kedjor som alla är jobbiga att försvara sig emot och den höga lägstanivån (som jag förut hade bytt mot ordentlig spets och billigare utfyllnad) verkar kunna bli vårt bästa vapen.

Jag dömde tidigt ut Leier och var bombsäker på att mannen skulle förpassas till läktaren och därefter riskera en obekväm situation i och med parvärvningen Elie. Han är måhända inget för en förstalina (som jag bedömde att han värvades för), men han har lyft sig enormt och min största farhåga är bortblåst.

Lär ju få återkomma!

Jag trodde inte att det skulle göra någon skillnad när ledarna och spelarna sa ”att i år minsann har vi bestämt oss för att träna hårdare och komma med rätt inställning varje dag redan från dag 1” utan jag himlade med ögonen och skrattade lite hånfullt och tänkte att man har hört den visan förut.

Men jag hade fel, det verkar inte ha varit slentrianmässigt försäsongsklyschor. Många av dom ser bättre tränade ut och alla verkar ha höjt sitt engagemang och inställning på matcher både ett, två och tre snäpp.

Jag trodde när jag tittade på laguppställningen att Cluben fortsatt skulle ha ett bra PP i likhet med förra säsongen, men jag hade fel och det har jag inga problem att erkänna…

Jag dömde i september 2022 ut Fantenberg som en överbetald, medioker, enkelriktat defensiv, omodern och långsam back.

Jag hade fel. Förlåt mig.

jg Haha, snygg twist på tråden! Jag hakar på den - Trodde att Hultström skulle va kung från start nu när han inte hade en KHL-acklimatisering att göra. Jag hade fel!

Jag trodde Nyberg var helt slut som ens SHL-mässig back, får ändå säga att jag hade fel där och han fyller en roll i laget numera. Verkar också vara en ”skön gubbe” vilket också bidrar till harmoni i laget.

Jag var också kritisk till värvningen av Lance Bouma, såg inte alls vad han skulle tillföra men det har verkligen visat sig varför PJ är sportchef i LHC och inte jag.

alfie Haha, snygg twist på tråden!

Ja alltså, det är inte nödvändigt positiva tråden! Går ju jättebra att vara neggig här också. Allt är välkommet! ❤️

Kjeppkinesen Jag trodde jag hade fel häromdagen, men det var fel.

Jag vet hur det känns, det händer även den bäste. 😭

Jag tror vi förlorar mot växsjö. Måste skriva något som gör att jag kan skriva här någon gång………

Trodde Hävelid skulle vara våran bästa back efter Fantenberg och ligga topp 5 i backarnas poängliga.

Hävelid här med. Övertygad om att han skulle ta klivet.

Innan säsongen startade var jag övertygad om att Jonathan Myrenberg skulle lånas ut till allsvenskan igen. Jag hade fel.

Trodde att Sjöqvist skulle ha förmågan att göra genomtänkta och rättvisa bedömningar i gårdagens match. Men återigen hade jag fel på den punkten..

I mitt förhandstips för denna säsongen hade jag hör och häpna Ty Rattie som årets flopp, jag hade helt jävla fel.

Jag byggde upp det lite från förra säsongen om att han ”gled runt” och tyckte då att han fick mycket gratis och sen byggde jag det vidare på och gick på ryktena om att LHC inte var nöjda och kanske försökte bryta med honom. När jag bedömmer en flopp så tänkte jag att det ska vara någon som man kan förvänta sig mycket av men jag hade som sagt helt jävla fel

11 dagar senare

Jag tror vi förlorar mot Frölunda. Måste skriva något som gör att jag kan skriva här någon gång någonsin .😁😜

Jag är den förste att erkänna att jag har fel, men jag har aldrig fel. Förutom ikväll då😁