Någonstans är väl a och o i 3-3 att behålla pucken inom laget. Sedan om man ska kunna avgöra detta ställningskrig så är det ju spelarna som kan bryta mönster och göra det lite oväntade som är avgörande för att vinna. Detta behöver dock ske i rätt läge och under kontrollerade former för att inte åka på en 2 mot noll i arslet… Ratties agerande var nog ett gränsfall med lycklig utgång…
Linköping - Timrå, 28/10 - 15:15 (TV4 Sport Live 3)
Vet inte hur många 3v3 jag sett där ena laget håller i pucken i flera minuter för att sedan tappa den och så kontrar det andra laget in vinnarmålet.
Hur som helst så fick ju Elie näta i första matchen tillbaka, hur nyttigt var det för hans självförtroende kan uppvägas av alla fel och brister. Vi behöver en Elie med axlarna nere och resten av laget som vet att det alltid går att vinna om man aldrig ger upp. OK vi förlorade en pinne men vi vann de andra två, ännu en seger hemma betyder så mycket. Så vi ska inte klandra Rattie för hans soloräd, han gjorde ju var han borde göra och det funkade. Hade Timrå kunnat kontra ja då hade vi tre spelare som kunde skrinna ikapp och vi har ju ett monster i målet, så det var inte så farligt att försöka. Och försöket gick ju hem.
alfie Alla är överens om vi ska gå för seger i OT
Alla är överens om att Rattie är en risk/reward-spelare som måste få lite fria tyglar och improvisera
Alla är överens om att man måste ta risker för kunna avgöra
Ja, vi verkar vara väldigt överrens kring det mesta. Tänkte egentligen släppa denna diskussion då vi inte kommer mycket längre än såhär, men @exile82 drog mig tillbaka in i debatten.
Hade Rattie utmanat på exakt samma sätt men i ett tidigare skede dragit en backhandpassning till Elie, istället för att fastna och krocka med Timrå-spelaren, hade vi istället tyckt att det var genialiskt. Ser ändå ingen anledning att hetsa upp mig över att Rattie tar risker eller bryter mönster även om det ibland finns en överhängande risk att det kan skita sig.
Vi hade 3 p, det blev 2. ’nuff said.
Besvikelsen har ännu inte lagt sig efter raset.
Kommer ni ihåg när vi tappade 3-0 till 3-4 mot Karlskrona på hemmaplan? Det var fan misär
Hur är självbilden egentligen? Är man nöjd med OT-vinst? Lever man kvar i bilden att Rögle är ett topplag och att 2p hemma är en seger? “Anfall är bästa försvar”, en devis som stämmer. Och den taktiken kunde ha gett ytterligare målskillnad i takt med att RBK blev mer och mer desperata i sin kvitteringsjakt (och därmed möjlighet till kontringar med dokumenterat skickliga målgörare). Nu bestämde “någon” att vi skulle försvara ledningen (tydligen) genom att försöka sarg ut genom 3:e perren. Det är IG till ledarstaben i mina ögon. Vi hade ett vacklande RBK på kroken, men bjöd frikostigt in desamma i matchen. Det får mig att undra om ledarna tror på LHC och sin spelidé?
BK_Robbi Av de sex poäng som det handlade om så loosa vi bara en istället för att gå sex back. Jag tror att man inte är nöjd med självbilden, men jävligt glad över att vi vann. Vi spelade bra i den första halvan av matchen, den andra halvan var inte upp till vår nivå. Men lik förbannat lyckades vi att vinna matchen utan att vika ner oss totalt. En vinst är en vinst och sedan får man analysera felen och ta lärdom till nästa match.
Rögle? Det här är matchtråden för LHC-Timrå. Har du redan börjat smaka på julölen?
- Redigerad
Metallica Hade Rattie utmanat på exakt samma sätt men i ett tidigare skede dragit en backhandpassning till Elie, istället för att fastna och krocka med Timrå-spelaren, hade vi istället tyckt att det var genialiskt
Ja, det är ett exempel på vad han kunde ha gjort som hade varit bättre. Men nu gjorde han inte det.
Ja, vi verkar vara väldigt överrens kring det mesta
Ja, jag tycker att vi är det. Det som skiljer är att jag förväntar mig en rimlig success rate per tagen risk, annars är det inte värt att ta den.
- Redigerad
Typiskt, borde lära mig att knipa igen…
Men det är okej, jag tror att vi egentligen vill samma sak, men jag vill ha fler nyanser än att bara spela defensivt alternativt offensivt. Men kan spela offensivt och aggressivt men med riskminimering. Råttan är ju på ett sätt skön, han bara kör. Ibland blir det rätt, ibland fel. Den här gången blev det med lite medstuds rätt.
Jag är klar, du får sista ordet…
Kjeppkinesen Rögle? Det här är matchtråden för LHC-Timrå
Skåne…. Medelpad…. Same, same….
Kjeppkinesen Oups, my bad. Och, inte julölen! Det finns regler! Före 1/12 ska det VID VITE inte förekomma lussebullar, glögg, julpynt eller julöl.
Men det finns ju, som tur är, andra drycker.