Redan igår när jag skrev dessa rader “En vinst skulle sitta fint och på så sätt ta tre i rad” så hade jag en känsla att vi kunde behålla alla tre poäng hemma. Så nu när matchen är över så va det skönt att se att känslan stämde. Eller man kanske ska säga att LHC börjar sätta sitt spelsystem, idag vart jag jävligt glad att alla spelare verkligen visade hur ett tufft och hårt lag gör allt för att vinna.
Bouma blev från början en ny favorit för mig, han kommer bli jävligt nyttig denna säsong. För även om han inte hade spelat några träningsmatcher innan idag, så funkade han bra. Han verkar han vara den rätta värvningen till hur vi vil spela vårt spel.
En annan sak som jag uppfattade var att Costmar var mycket bättre idag än de föregående matcherna. Han tog för sig en hel del och han gjorde inga dumma utvisningar.
Skönt att se att vi går från klarhet till klarhet, och nu är vi där på den övre halvan av tabellen, som jag tycker att vi är värda att vara. Visst det blev lite spännande de sista fem minuterna, men i stort sätt så var vi det ledande laget förutom de första tio minuterna när Växjö låg på och vi höll dem på utsidan. Sedan så var det mycket trevligt att se att vi offrade oss för att rädda Höggas mål. Bra spelad match när jag vill hylla hela laget till en otrolig lagseger, så jag tänker inte lyfta några enskilda spelare.