Vi har kvitterat underläge i slutminuterna i 3 av 6 bortamatcher. Har vi häng så hittas det ett konstigt sätt att ta poäng oavsett hur matchbilden ser ut.
Positiva hörnan
Vi var svårslagna redan förra året och det verkar som att vi är som en blöt filt man inte blir av med även i år. Blöta filtar när det drabbar folk från Sundsvall och liknande är positivt!
Ju mer jag ser detta lag spela, desto mer tror jag faktiskt att Bouma kan hjälpa oss. Tycker vi generellt är rätt svaga rent fysiskt i närkamperna. En stor kropp som kraschar målet är nog inte helt dumt ändå! Hoppas jag inte får fel
Om Oskarsfuckinghamn fortsätter hålla sitt poängsnitt hela säsongen kommer de sluta på 13 poäng.
Det vore lite kul.
Både Rattie och Little är med i toppen av poängligan. Dessutom spelas 4 av 6 kommande matcherna för LHC på hemmais.
@“Metallica”#p504711Ja både Rattie och Little gillar att göra poäng, en annan som jag vil premiera är Hulta, han kommer nog att nypa en hög plats i backarnas poängliga.
Fy fan, här lär ni inte få se mig ofta i år. Men vi vann 2 poäng. Jag tar med mig det på vägen ut!
Från ”LHC hittar alltid ett sätt att förlora” till motsatsen.
Det såg för bedrövligt ut större delen av matchen, men hatten av för grabbarna som verkar hittat ett verktyg vinna även när det ser bedrövligt ut
Vinner vi nu mot Växjö ser det riktigt bra ut! Viktigt att de låter Högga stå igen nu. Minns förra året när han spikade igen totalt och vi vann 1-0. Hoppas på samma nu på torsdag!
- Redigerad
Jag vill också belysa vad lite självförtroende betyder för ett lag, man blir inte världsmästare bara för att man vinner två matcher men att kunna våga slå en passning och att skjuta mot mål istället för att söka ett bättre läge. Jag tror allt det här laget behöver är det självförtroende man nu fått lite av då släpper det mer och mer.
MrNebbiolo Japp, jag tror att man behöver få och känna framgång, då kommer man troligtvis även spela mer avslappnat och även bättre jämfört när det är stressat och man sprätter puckar i vänstervarv. Men fan, behåll ödmjukheten
Det är lugnt, jag har hittat rätt ritual att göra inför puckdropp i varje period, så nu kommer vi gå obesegrade resten av säsongen.
MrNebbiolo Jag är verkligen beredd att hålla med. Här kommer en riktig cope-take, men… Tar vi 3P mot Växjö, och andra resultat går våran väg, så kan vi där och då ha känn på top 6, och ha 7P tillgodo på kvalplatserna. Det tror jag kan göra att laget börjar spela bättre, slippa känna pressen att “man ligger där alla andra förväntar sig att man ska ligga” och stressen av att ha kvalplatslagen flåsande i nacken.
Vore det inte fantastiskt om detta stämde?
Vi har redan nu tagit dubbelt så många poäng mot Timrå, mot vad vi gjorde på hela förra säsongen. Det är positivt.
En positiv sak som ni nog inte har tänkt på:
Idag är det den 8 Oktober och tittar ni i almanackan, så kommer ni att se att det är den påbjudna allmänna Nils dagen. Bara det är ju värt ett leende
En sak jag ställer mig positiv till, är Stålhammar, det känns i ärlighetens namn att man inte kunde hitta en bättre person för den rollen utifrån, och detta kanske kommer bita mig i röven, men so be it.
Han känns seriös och målmedveten, men framförallt så känns det som att han bryr sig om föreningens välmående, och ser inte detta som bara en stepping stone för framtida jobberbjudanden, behöver ju inte nämna några namn, men det känns ju ändå som att vissa namn i ledningen tidigare har haft den synen.
Sitter så jävla mycket hellre i en båt med en människa som kommer försöka lappa igen de hålen som finns i skrovet, än med en som greppar tag i den enda flytvästen, drar på sig den och simmar iväg.
- Redigerad
HNez Håller helt med dig om att rekryteringen av Stålis känns toppen. Säger rätt saker, förmedlar rätt budskap och verkar ha en stark förändringsförmåga. Jävligt glad att vi igen har en verbal ledare som inte är rädd att sticka ut hakan.
Bara att hoppas att vår första känsla består och att det höga snacket visar sig stämma i form av resultat (främst organisatoriska). Min enda farhåga är att han är en kille som drivs av att få ordning på saker, bygga organisationen, men när den är stark och ska förvaltas, är det inte längre lika intressant. Utan då vill han leta ny utmaning (har ett minne av detta från någon av intervjuerna han gjorde).