Jacke Bernhardt känns ju verkligen som en motsvarande ersättare för Hultström, båda är bra framåt men horribla bakåt stundtals 🙂. Hoppas han kan jobba på defensiven under sina år här, är ju fortfarande ung
PuckOut Jacke Hoppas han kan jobba på defensiven under sina år här Till skillnad från Hultström som, i mitt tycke, aldrig utvecklade sin defensiv.
ErikC Har extremt dålig koll på Bernhardt, så ska bli intressant att se vad han kan bidra med. Den enda minnet jag kan komma på är hans agerande i övertiden i match 3 från kvalspelet. Det var inte det bästa agerandet som gav Petersson friläge. Men är ändå optimistisk till att han kan bidra med en del poäng.
MrWikozz Ett rejält långskott men haft Musse som tränare innan. https://www.eliteprospects.com/player/344751/tobias-bjornfot
JofaTitan SIFFET Kovacs och Rattie har ju redan avtal med oss. Att addera ytterligare en spelare som har tendens att visa upp dåligt kroppsspråk, inte ta jobbet defensivt och har en historik av tveksamma beslut utanför isen tror jag ej är bra för gruppen Jag hade hållt med dig till 100 % om det gällt vilken annan spelare som helst än just Vrana. Är beredd att blunda för alla logiska och rimliga risker bara för att få se honom i Saaben igen.
HlinkaHlavac SIFFET Samtidigt är vi en av de minst attraktiva klubbarna i SHL, har vi då “råd” att tacka nej till en av få spetsspelare där ute som faktiskt vill spela här?
SIFFET HlinkaHlavac Jag sitter i samma båt och instämmer till 100% till @MrNebbiolos meddelande. Sen om jag hade möjlighet att byta Jakub mot Kovacs eller Rattie hade jag absolut gjort det.
MrNebbiolo I min bok behövs inte mer spets gällande poäng. Vi behöver, grit, fart, karaktär och ledaregenskaper. Folk att hålla i när det blåser, inte spelare som är kanon varje lördag men åker och gömmer sig borta mot Luleå en tisdag.
Kjeppkinesen MrNebbiolo I min bok behövs inte mer spets gällande poäng. Vi behöver, grit, fart, karaktär och ledaregenskaper. Folk att hålla i när det blåser, inte spelare som är kanon varje lördag men åker och gömmer sig borta mot Luleå en tisdag. Håller med. Det är inte Vrana vi behöver som sista. Men eftersom han kommer finansieras av externa krafter så kan vi fortfarande smälla in en fet grittare också. 😉
Kjellman Skit i någon 200/mån-forward. Värva Hampus Plato och köp en platta långburk till Shore så kör vi. Vilken jäkla lirare.
Jirpo ananas Enig. Ser honom som en C3 alternativt C4, inte mer i dagsläget. Men han får gärna utvecklas och ta kliv i hierarkin.
NorthLondonForever ananas Ser att vissa härinne placerar Bakke som C1 nästa säsong. Vad röker ni? Att någon ens funderar på Bakke som C1 stavas väl Shore och det faktum att han på pappret och lönemässigt är en C1 men utfallet tyvärr blev en medioker C3. Hur man än vrider och vänder på kedjeformationer så passar inte Shore in nånstans och en C1 saknas. Verkar inte finnas på kartan att en brytning där skulle ske, men satan vilken skillnad i lagbygget det skulle vara att ha en 300 KSek C1 som faktiskt levererar därefter.
Metallica alfie Bakke är bra i statiskt spel i anfallszon (=PP). I övrigt syns han ju knappt. Låter som Shore.. Skulle säga att Ljungh är förstacenter baserat på senaste säsongen. Shore är en helt osynlig alibispelare som slår någon snygg passning någon gång ibland. Minns någon match när han blev helt söndertacklad och han fortsatte åka runt hela bytet som ett skadat rådjur istället för att stå upp för sig själv.
ananas Jirpo C3 alternativt C4 C4 vore väl att slösa hans talang och fördärva fjärdekedjan tycker jag. Han får dessutom gärna spela PP för min del. Ser bara inte att han är C1 för oss nästa säsong. Många som varit minst lika bra som honom i BIK nu under slutspelet, och han verkar inte så kompatibel med hur Musse vill spela.
Kjeppkinesen ananas C4 vore väl att slösa hans talang och fördärva fjärdekedjan tycker jag. Han får dessutom gärna spela PP för min del. Ser bara inte att han är C1 för oss nästa säsong. Många som varit minst lika bra som honom i BIK nu under slutspelet, och han verkar inte så kompatibel med hur Musse vill spela. Bakke ser ut att vara väldigt jobbig att möta så han borde ju passa perfekt i Musses sätt att spela.
Jirpo ananas Ok, men max C3. Han är bra ( kanske bäst?) i allsvenskan. Men jösses vilken skillnad det är mellan SHL och allsvenskan. Det blir så påtagligt när man switchar mellan slutspelsmatcherna.