Mranonymous
Kul då finns det alltså fortfarande bäring i er uträkning.
Drygt 500k kvar att handla för, för jag antar att ni räknar lön ut, och inte lönekostnader, med ca 700k kvar innan målvakt? Det är iaf så det låtit.
Då jag tycker även Hemlin borde fatta att det som saknas nu, är tuffhet, tuffhet, tuffhet. Att bouma och Russel var en besvikelse i grit förra säsongen, gör inte att man inte behöver ersätta den grit de borde stått för, och den grit man tappar med Genborgs frånfälle.
Jag vill ha in tre spelare, en sjunde back (jag tänker att Öhrqvist ska få testa gå in i uppställningen), en forward för topp tre och en forward för fjärde.
Jag hade placerat slantarna såhär.
60-70 på på en tuff back.
Jag hade gått på Kreü, bättre än så går inte att värva till en possession som uttalad sjunde back. Och där räknar jag in hjärta, men även potentialen, backar som honom mognar sent. Och han har redan, i perioder, visat sig kunna spela riktigt bra.
100+ på en ung riktigt rivig och stor spelare för fjärde. En ersättare för Genborg, med mindre uppsida med puck får man ju räkna med. Tänk en blandning mellan Laumann och Genborg. Ska ta matchstraff vid behov.
300+ på en riktigt bra POWERforward i bra storlek. Ska ligga rätt sida gränsen men spela riktigt rejält och vara en pådrivare.
Så tack, fixa TåPajcksson!