Jag säger inte att det är så. Men om det varit en kontakt mellan LHC och TL så kan det också betyda att TL vill trissa upp sitt marknadsvärde genom att hålla flera intressenter varma. Och jag vet inte om jag vågar tro att vi är intressanta för honom. Men det vore en fräck värvning.
Silly Season - Strategier och spelarutvärderingar
jg han har väl lirat shl förut? Sen kanske man kan diskutera om det var lykosamt eller ej.
Men ja, vore jävligt kul och nödvändigt om vi fick lite hävstång på våra allsvenska nyförvärv.
Det jag har hört är att TL sågs till på vår anläggning tidigt under gårdagen. Först trodde jag att min källa drog ett klassiskt aprilskämt, men det verkar inte som att det är fallet. Sen ifall det innebär att han tillslut skriver på för oss eller inte är en annan sak. Men det verkar sannolikt som att det iallafall finns en dialog.
LaumannBingo Galvas är 25, det innebär att han har möjligheterna att bygga en fin karriär antingen i SHL, i Schweiz eller om han flippar till NHL, absolut. Men samtidigt är han 25 och har en bra säsong i benen och börjar redan gapa efter en summa pengar som Malmö inte är beredda att betala. I mitt huvud, om det är så att han är hungrig och vill bygga en bra karriär, varför inte då fortsätta i klubben han tagit stora kliv i? Nej, inställningsmässigt tycker jag faktiskt det är samma grej.
NorthLondonForever För egen del handlar det inte om att ersätta Hulta med Norén/Strandell värvning.
Det som gör mig tveksam är att Lennström är skadebenägen likt fantenberg, lasta stora summor på honom så är risken stor att vi står utan våra två toppbackar 10-15 matcher.
En annan sak är åldern, det behöver inte vara ett problem men risken är väl att skadeproblemen inte blir mindre ju högre åldern blir.
Dessutom 3+ år lär vara sista kontraktet i karriären, kommer han brinna för det till 110% eller vill han ha in sista pengarna på kontot?
Hade han gått till fbk hade man kunnat prata om att kämpa med klubbhjärtat, det har han inte för LHC
Man vet ju att det är Zion, men ändå sitter jag här och F5:ar!
MakeClubenGreatAgain han har väl lirat shl förut?
Han var väl typ 18 bast senast han spelade i SHL sist. Vet dock inte vilken roll han hade i HV då
LaumannBingo Var ju framhållen som en supertalang (om jag inte missminner mig) och fick det inte riktigt att stämma.
- Redigerad
HNez Let’s agree to disagree.
Killen har ändå känt på NHL & nu visat att han är en bra SHL back.
Liknande siffror som t.ex Robin Salo och han lär väl tjäna en bra slant, det han har sämre än Salo är corsi annars rätt likvärdiga enligt https://hockeystatsmate.netlify.app/compare-players/ så fattar att han vill ha betalt iofs sen kanske dom summorna det pratats om är väl höga men klart han vill ha så bra kontrakt som möjligt
Oavsett tror jag inte att han är aktuell för oss
- Redigerad
- Det vore nice om du säger “Det känns som att hela staden har vuxit samman den senaste tiden”.
Vad vet Zion om det liksom?
Avdelning ‘manus från kansliet’
LaumannBingo Absolut, men om han är så bra som siffrorna visar, och har de egenskaper som är värda att behålla. Hur kommer det sig då att Malmö är så pass långt ifrån sin värdering av honom att det kommer ut så tidigt som det gjorde att han kommer lämna? Att vilja ha ett så bra kontrakt som möjligt är givetivs en del av hockey, men jag tycker ändå att det är lite skumt.
Nybeck har fint spelsinne och bra skott, så vi får hoppas att han kan få ut mycket av sitt spel hos oss. Finns ett par kedjor man skulle vilja prova..
HNez Hur kommer det sig då att Malmö är så pass långt ifrån sin värdering av honom att det kommer ut så tidigt som det gjorde att han kommer lämna?
Vi vet ju inte om Malmö kan ha något annat på gång eller vill bygga backsidan/truppen på ett annorlunda sätt.
Jag väljer att inte läsa in allt för mycket i det, finns för många saker som vi inte vet om
Jo men så blir det ju indirekt oavsett. Finns det fler klubbar med i matchen så trissas det upp vare sig spelaren pushar på eller inte.
I det här fallet så är Schweiz fortfarande intressant och då är det två klubbar som är aktuella men det finns inga bud från någon av dessa. I SHL är det typ 6 klubbar som är intresserade men endast LHC som haft möte hittillls.
Jag är helt med på att åldern, sista kontraktsutsugning och skadehistorik inte är optimalt. Men i vår position kan vi säkerligen inte välja och vraka mellan backar som kan ersätta Hulta (om han nu ens lämnar). Dels är utbudet på den hyllan ytterst begränsat, och väl på den hyllan är spelare som kan tänka sig krita på för oss säkert extremt sällsynt. Tror inte det är många backar av den kalibern som PJ ens får prata med.
HNez Nu har egentligen andra fyllt i med det redan men för mig handlar det just om att alldeles för få i Cluben har varit på väg någonstans i sina individuella karriärer. Är man ett lag som redan är vinnare så kanske spelare kommer dit när de är färdiga med äventyr för att de just vill vinna, men det är ju inte så realistiskt i Cluben just nu. Då behövs en bra stomme i kombination med spelare som vill visa framfötterna varje match. Det tror i vart fall jag. Att Galvas mjölkar så hög lön som möjligt är ju inte samma sak som att han inte bryr sig om sin utveckling heller. Jag tror säkert att Cluben får en på många sätt bättre och mer komplett hockeyspelare i Lennström på förhand. Sammantaget tror jag dock att det är bättre med någon som inte är i den sitationen i sin karriär, och det var ju en rent spekulativ jämförelse. Just Galvas kanske har kass attityd och just Lennström kanske är jättedriven. Jag spekulerar och gissar utifrån de saker jag faktiskt kan tänka något om.
Det jag funderar kring hos Lennström är att han visserligen var gedigen innan han drog till KHL men inte någon given stjärna. Sen kom han tillbaka till FBK och dominerade men hade också lite skadebekymmer som gjorde det ryckigt i någon säsong eller två och i Schweiz har han utifrån det jag läst (som jag alltså inte vet sanningshalten i) under denna säsong inte varit sådär dominant som de hade önskat. Därför skriver jag att vi inte ska vänta oss någon stjärna a la FBK snarare än att han skulle vara för gammal överlag. Jag skulle mer än gärna bli motbevisad, tycker att han är en bra hockeyspelare som mer än gärna får företräda Cluben. Jag bara dividerar och spekulerar i brist på annat som sagt, och vet inte hur hög sannolikheten är att det ligger någon sanning i det.
Tycker inte nödvändigtvis att man måste ersätta Hultström med en lika offensiv back då vi har backar som kan ta den rollen( Martin, Öhrqvist, Myrenberg). Ser hellre att vi tar in en mera defensivt inriktad back men som även kan hantera spelet med puck typ Fantenberg. En sådan som Robert Hägg vore drömnamnet och värt att lägga mycket pengar på.
- Redigerad
NorthLondonForever Samtidigt måste frågan ställas, måste hultström ersättas med en lika offensiv eller topp-topp back?
Hade man kunnat få in en bra topp 4 back för säg 225k & sen hitta något vettigt för 125-150k? Vi blir ändå av med Hultas, Östmans & Heljakos lön till nästa säsong
Säg en backsida med
Fanten - Martin
Ny 225k - Myrenberg/Ny 125-150k
Rissanen - Ny 125-150k/Öhrqvist
Norén/Öhrqvist/Ny billig
Mackan00 Roligt med ett konkret rykte. Har ändå väldigt svårt att se honom välja LHC före FBK.. Gör han det så har vi fått betala REJÄLT och det är förmodligen ett långt kontrakt. Känns inte helt klockrent när vi redan har Fantenberg som fyller 34 och alltid blir skadad (och enligt rykte här inne ska operera sig innan säsongen drar igång)..