Datorstrul och annat har gjort att jag varit lite frånvarande här.
Men, diskussionen här är intressant. Vi dreglar över eventuella spelare som kan bli tillgängliga från lag som inte presterat (läs: spelar play-out). Och visst kan vi “fynda” där. Och visst spetsar det till truppen. Och visst kan det leda till ännu bättre placering i tabellen och slutspelet. Men sedan då? Budgivningen för de här spelarna kommer inte att vara kul, vi är ju inte de enda som kommer att vara intresserade. Jag tycker Lawner är en idealisk värvning. Framtidsman, potential, m.m. Visst kanske risken finns att han hamnar över pölen framöver, men så ser ju marknaden ut. Vi har Hävelid, Byssa m.fl. som riskerar att försvinna inom kort, iom det behöver vi fylla på med talanger (årets upplaga av J20 imponerar ju inte direkt), Inte bara etablerade spelare (skickliga i all mening), men som “spelar av” sista åren i sin karriär. För vart står vi då när alla bärande spelare försvinner? Jag tror att vi behöver mer “next generation” i truppen. Spelare som tar kliv (med ökande speltid beroende på prestation), och som vill utvecklas och ta kliv (beroende på just prestationen) framöver. Det är ju så näringskedjan ser ut. Just nu får man intrycket av att harmonin i gruppen är bra. Stör den inte FÖR mycket genom att försöka ändra på hack-ordningen. Någon eller ett par spets till, ja, det hör till. Men annars, fortsätt bygga på det som finns! Det handlar inte bara om nästa säsong…