Även utan Broc har vi Shoreline, Ehn-Ljungh-Kovaxx och Dansken för topp 6 i slutspurten. Var en legoknekt, t.ex Hayhurst(som aldrig tidigare spelat i SHL) bättre lämpad än Ekmark för tredje/fjärde? Ser också Ekmark som en nyttig värvning. Som sagt, ett par skador till så hade vi eventuellt stått där med Torvfelt och Emvall jr i kvalet.

Almtunas uppgifter är deras uppgifter och det får stå för Almtuna.

Min uppfattning är att den totala kostnaden för Ekmark resten av säsongen snarare handlar om sisådär 200 KSEK… och det är inte något ”hittepå” från min sida utan från synnerligen trovärdig ort..

Metallica Spelarna fanns med andra ord, det handlar mest om vad som är ett rimligt pris då.

En liten detalj är ju också vilka pengar LHC faktiskt har att handla för. Har man inte pengarna så spelar det ingen roll om det är ett rimligt pris eller ej.

Förstår faktiskt inte varför Almtuna går ut med några “summor” överhuvudtaget. Trodde det var en oskriven regel mellan klubbarna att man inte pratar öppet om pengar på det sättet.

Sillen Min uppfattning är att den totala kostnaden för Ekmark resten av säsongen snarare handlar om sisådär 200 KSEK…

200k motsvarar Ratties veckopeng i LHC om man frågar Timrås supportrar varför han gick till oss!

Jag undrar om vi är klara med de Hockeyallsvenska värvningarna till nästa säsong? De brukar ju göras klart innan nyår och om vi hade har signat nån ytterligare borde det ha läckt ut.

Lawner borde man försöka bryta med och skicka till Finland. Jag tror han skulle göra det bra där. Hoffa vet jag heller inte riktigt varför vi ska ha kvar. Han är för dålig med pucken och jag ser gärna att vi satsar på Genborg och ytterligare nån junior där istället.

Martin är man ju sugen att förlänga med. Men vill ändå se lite mer där för att det ska kännas helt 100 i magen. Kreu och Strandell är bara att släppa.

Shore vetifan alltså. Om det är nån som vill ha honom så släpp. Men han är inte så pass usel att det är värt att köpa ut honom.

Kjeppkinesen Hoffa vet jag heller inte riktigt varför vi ska ha kvar. Han är för dålig med pucken

Tappade inte han enormt efter starten?

Då hade han ett jäkla driv och intesitet.

Min känsla är att han ”kom ner på jorden” efter att Day (?) slog honom på käften HV borta. Efter det har han lugnat ner sig avsevärt

LaumannBingo Tappade inte han enormt efter starten?

Jo, som fan. Han var väl ingen McDavid tidigare, men han var helt klart mer intensiv i början på säsongen.

Vill du ha kvar honom? Kanske att han fyller en funktion som en extra kropp vid skador. Men jag vet inte jag.

Kjeppkinesen Hade han fortsatt som i starten hade jag velat ha kvar honom. Som han varit sen innan jul? Nej

Har inte han det riviga & är in finne i röven bidrar han med exakt noll på den här nivån. I dagsläget gör han inget som inte valfri junis klarar av

Lite uppgifter från hockeynews pod:

• Vi ska sätta oss ner med Martin/agent i veckan och försöka få till en förlängning över nästa år. Vi är tydligen väldigt imponerade.
            • Ekmark och Martin kostade sammanlagt 1,5 miljoner att köpa loss.

Holmertz beskrivs av vissa som en av de största fw-talanger som kommit fram i juniorleden. Nu är ju han tyvärr borta resten av säsongen men när är det troligt att han kan vara redo att få en ärlig chans i A-laget, givet att han är tillräckligt bra såklart. Är det för tidigt nästa år? Finns väl ganska många andra gallerkillar som fått A-lags chans året runt 18 år.

Jag har inte själv ingen egen uppfattning om hur bra han är/kan bli.

Kjeppkinesen Ekmark och Martin kostade sammanlagt 1,5 miljoner att köpa loss.

I så fall har vi köpt loss Martin för 1,3 miljoner (då även jag fått indikationer om att Ekmark kostade 200k att köpa loss och lön för resten av säsongen) vilket inte verkar troligt. Det är nog en hel del osanna siffror som figurerar här.

Siffrorna som figurerar i media kan ju inkludera vad som helst, allt från försäljningspris till sparade kostnader pga mindre kaffe som går åt i fikarummet. Dvs de kanske är rätt, men ingen vet vad de representerar.