Lokalpatrioterna nej, som jag skrev var det A-laget jag syftade på och inget annat. A-laget som helhet, inte spelare för spelare individuellt. Hur fungerar det som lag/grupp och är det tillräckligt bra för att spela i SHL. Ante har ju sagt vid flera tillfällen att vi har ”skickliga spelare” och att vi ”inte är ett krislag”. Men, som majoriteten verkar vara överens om härinne så får de det inte att lira, vare sig bakåt eller framåt. Sellgren ställde frågan om Zion skulle hålla i SHL miljö och ur det skrev jag min kommentar om vi ens långt innan han kommer hit håller själva i SHL. Låg inga andra värderingar än så i det… syftade inte på hela föreningen, men i slutändan så hänger ju allt såklart ihop. Om vårt finaste representationslag falerar så reflekterar ju det såklart på hela föreningen. Även om det kan finnas områden där det funkar bra, vi har ju väldigt många verksamheter.
Finns väl mycket att diskutera om LHC, men jag vet inte varför vi under så många år misslyckas med att etablera oss på en lugn och säker plats i ligan i SHL. Ja, utom förra säsongen då men där är väl de flesta överens om att det var Högga mot världen då.