ananas
Om det är ”hockeysiffror” du hänvisar till här och även på andra ställen så har jag fått till mig att den sidan skiljer enormt från sportlogiq. Jag tittade där mycket förut men fick sedan till mig att dessa siffror var ett skämt. Inte orkat sätta mig in i varför men men.
Min take är att såväl Kreu, Norén och Strandell kommit mer till sin rätt under Ante. Det ska även tilläggas att flera matcher Strandell fått sina siffror fick han spela med Rissanen. Kreu har inte fått samma privilegium alls på samma sätt.
Jag upplever att våra sämre backar hade enormt svårt under Östman, nu under Ante finns en struktur och ett spelsätt i egen zon som gör det mycket enklare för primärt Kreu och Norén att slå stopp i spelet men även att stå rätt.
När vi ens diskuterar vem som ska förlängas av Kreu och Strandell måste det ändå vägas in att Kreu är en av våra egna. Helt prestigelös, han har köpt in på att vara på läktaren eller sjundeback stundtals. För den pengen han också spelar om runt 70 i månaden anser jag det svårt att få samma kvalité och vara säker på det. Spelare från HA kan bli kanon men kan även ha svårt med omställningen. När vi nu ska ta in nästan en hel kedja från HA nästa säsong är det lämpligt att kanske gå på säkrare kort på backsidan. Kreu känns som en rimlig 7-8 i vårt lag. Öhrqvist är för mig sexa, vi behöver få in en ny fyra för mig. Om vi kan spela såhär nästa vore idealiskt tycker jag:
Fanten-Myren
Rissanen-Öhrqvist
Ny-Hulta
Kreu-Norén
Givetvis beror detta på hur det går för Myren nu och framåt. Får han fler problem nu med ryggen kan vi inte räkna med honom nästa säsong i en stor roll. Får vi in Simon Lundmark hade jag spelat:
Fanten-Hulta
Rissanen-Myren
Öhrqvist-Lundmark
Kreu-Noren
Jag får dock hellre in en mer spelskicklig back än Simon Lundmark, tycker vi behöver någon mer som kan fixa fina uppspel. En liknande spelare som prime Mattias Bäckman hade varit perfekt, spelar enkelt, fint förstapass och samtidigt gedigen i egen zon.