Cluben89 givet att han inte är helt knäckt och eller totalt bränd i gruppen och ledarstaben (blir ju bara spekulation men utgår från att om så är fallet så hanterar man det…) så tror jag nog ändå att han är en tillräckligt bra målvakt för att kliva in och stå de matcherna myran behöver/bör vila utan att göra bort sig
Ja, det tror jag också men nu är det givet att Myren är etta och då tycker jag att det är självklart att leta lösningar med Heljanko. Hittar man ingen som är ekonomiskt acceptabel så visst, då får han va kvar. Men man måste jobba för att inte ha en tvåa med 300k/månad med vår ekonomiska verklighet i åtanke.
Jag tror som du att han i grunden är en hyfsat kapabel målvakt men att just Cluben, våra spelare och vårt spel är en brutal missmatch. Det märker man om inte annat på typ frilägen där jag tycker att han har varit riktigt stark och han är allt som oftast riktigt tät längs isen (HV-matchen borträknad). Men höga skott och samspelet med backarna funkar inte alls.
Man har ju gått och väntat på att han ska acklimatisera sig och iaf jag har alltid haft Larmi i bakhuvudet men får erkänna att jag har gett upp på den tanken nu.. 🙁